Winnende Max Verstappen kijkcijferhit Ziggo Sport
Het was gisterenavond feest in de studio van Ziggo Sport op het Mediapark in Hilversum. En dat feest wordt vandaag zowel op het Mediapark als in het hoofdkantoor van het VodafoneZiggo-onderdeel Ziggo in Utrecht voortgezet. De Formule 1 heeft namelijk een nieuw kijkcijferrecord voor de sportzender opgeleverd. In totaal keken 1.929.000 Nederlanders ouder dan zes jaar naar het live verslag van de Formule 1 Grand Prix van Mexico. En zij zagen waar ze op hoopten. Verstappen veroverde in de eerste bocht de koppositie en gaf deze – uitgezonderd net na de eerste pitstop – niet meer weg. Een podiumceremonie met het Nederlands volkslied gevolgd door een feest met de Nederlandse dj Armin van Buuren tot gevolg hebbend.
Ziggo scoort met Ziggo Sport
Ziggo Sport is een onderdeel van Ziggo dat op zijn beurt weer onderdeel van VodafoneZiggo is. Ziggo biedt Ziggo Sport in de vorm van een digitaal basiskanaal zonder meerkosten op voorkeuzekanaal 14 aan alle klanten aan. Naar dit sportkanaal keken uiteindelijk 1,378 miljoen Ziggo-klanten. De race was bij andere aanbieders – waaronder KPN, Canal Digitaal en T-Mobile – op het hoofdkanaal van betaalzender Ziggo Sport Totaal tegen betaling te volgen. Stichting kijkonderzoek (SKO) berekende dat 551.000 Nederlanders de race op Ziggo Sport Select volgden. In totaal komt het aantal kijkers hierdoor op 1,929 miljoen uit.