1. Nieuws

    XITE blijft bij Ziggo en KPN in zenderaanbod

    Ondanks een nieuwe interactieve strategie die muziekzender XITE onlangs in navolging van Amerika in Duitsland introduceerde, blijft de muziekzender in Nederland ook lineair bij distributeurs als Ziggo en KPN in het aanbod aanwezig.
    Jarco Kriek
    19 februari 2019
    comments 2
    XITE blijft bij Ziggo en KPN in zenderaanbod
    Foto ANP

    Bij het Duitse kabelbedrijf Unitymedia verdween XITE op eigen verzoek vorige maand uit het zenderaanbod. "De reden om te stoppen bij Unitymedia was een bewuste keuze en eentje die gericht was op onze huidige focus op het interactieve product", aldus Moa Afzal van XITE tegen Totaal TV. De nieuwe interactieve strategie werd eind 2018 in Amerika bij Comcast geïntroduceerd. Dit is een verbeterde versie van een al bestaand interactief platform.

     

    XITE gaat interactief

    XITE verbeterde in 2015 de muziekvideo-ervaring met het lanceren van een interactieve service, waarmee kijkers muziekvideo’s kunnen liken en skippen, kunnen kiezen uit bestaande themakanalen of zelf een muziekkanaal kunnen bouwen. In december 2018 is een vernieuwde versie van dit product gelanceerd bij Comcast in de Verenigde Staten, een van de grootste distributeurs ter wereld. "Op dit moment zijn wij bezig om dit nieuwe interactieve product in nog meer landen en op nog meer platformen te lanceren", aldus Afzal. XITE verwacht hier de komende weken of maanden al meer over te kunnen vertellen.

     

    Lineaire distributie in Nederland

    De huidige ontwikkeling betekent overigens niet dat het aanbod van lineaire zenders bij Nederlandse distributeurs verder inkrimpt. Moa Afzal: "Er zijn bij XITE op dit moment geen plannen om in welk land dan ook te stoppen met een van onze huidige lineaire zenders." Overigens is bij Ziggo het interactieve platform van XITE al enige tijd operationeel. Alleen dit jaar verdwenen tot nu toe de zenders AMC, Travel Channel, Food Network en Fine Living in de Benelux. De eigenaren van deze zenders besloten zelf om met lineaire verspreiding te stoppen.

    XITEmuziekmuziekzenderlineaironlineinteractiefinteractieve tvOTTvideoclipsZiggoVodafoneZiggoKPNXS4AllTelfort

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)