Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    XS4All crowdfunding enorm succes: Slacht KPN kip met gouden eieren

    Het ziet er naar uit dat het actiecomité XS4All moet blijven binnen 24 uur een miljoen euro gaat binnenhalen met een crowdfundingactie.
    Jarco Kriek
    4 november 2019
    comments 7
    XS4All crowdfunding enorm succes: Slacht KPN kip met gouden eieren
    Foto ANP

    Het geld is nodig voor het fundament van het zogenaamde Plan B. KPN houdt vooralsnog vast aan de ingezette éénmerkstrategie waarbij na Telfort voor het einde van 2020 ook XS4All onder de eigen merknaam KPN wordt ondergebracht. Op dit moment is XS4All een zelfstandig bedrijf dat zelfstandige beslissingen kan maken ondanks dat het eigendom van KPN is. Deze status verandert als KPN de plannen met XS4All daadwerkelijk doorzet. Dit is reden voor het actiecomité XS4All Moet Blijven om een nieuwe aanbieder van vaste diensten zoals tv en internet op te tuigen om als alternatief in de markt te zetten als XS4All definitief verdwijnt.

     

    KPN

    Of dit gaat gebeuren, is overigens om meerdere redenen onzeker. Als eerste is de Ondernemingsraad van XS4All een juridische strijd tegen het besluit van KPN begonnen. Daarnaast wil de nieuwe CEO van KPN Joost Farwerck het gesprek over de toekomst van XS4All nog aangaan. KPN probeert klanten van XS4All in de tussentijd gerust te stellen dat niets aan de geleverde diensten verandert als XS4All onder de merknaam van KPN wordt ondergebracht.

     

    XS4All Moet Blijven

    Op de eerste avond had de crowdfundingactie meer dan 800.000 euro opgebracht. Het doel van de crowdfunding is om minimaal 1,25 miljoen euro op te halen. Het maximale eindbedrag van de actie is op 2,5 miljoen euro vastgesteld. Het gemiddelde bedrag dat een deelnemer aan deze actie toezegt, ligt rond de 900 euro. Dit is meer dat een huidige klant van XS4All gemiddeld per jaar aan abonnementen voor de diensten tv, internet en telefoon uitgeeft. De vraag is dan ook of KPN met de huidige strategie niet bezig is om de kip met de gouden eieren te slachten.

    KPNXS4AllXS4All Moet Blijvenéénmerkstrategietvtelevisieinternetcrowdfundingabonnement

    Reacties

  1. TV-TIP Find It, Fix It, Sell It

    Find It, Fix It, Sell It
    Discovery Channel om 19:30 uur
    Wat de American Pickers doen in Amerika, doen Henry Cole en Simon O’Brien aan de overkant van Het Kanaal. De energieke Britten reizen stad en land af en gaan in muffe schuurtjes en bedompte kelders op zoek naar vergeten spulletjes die ze op hun eigen unieke wijze kunnen pimpen en voor de hoofdprijs kunnen verkopen.

    TV-TIP Hunted VIPS

    Hunted VIPS
    NPO 3 om 20:25 uur
    Terwijl het oliedomme gedrag van de vloggende zangeres Famke Louise en haar vriend, de niet veel slimmere oud-profvoetballer Denzel Slager, hen al binnen 24 uur in de armen van de hunters dreef, loopt een aantal bekende koppels nog vrij rond. Zij proberen tijdens de finale het extractiepunt te bereiken voordat ze alsnog in de kladden worden gegrepen. Zijn ze op tijd?

    Interview

    • *

      Monic Hendrickx

      Arcadia

      Monic Hendrickx en regisseur Tim Oliehoek vonden het fijn om een tijdje in de futuristische wereld van de nieuwe serie Arcadia rond te lopen, maar ze zouden daar nooit willen wonen.
      Reacties0 reactie(s)