'Zenderuitbreiding bij KPN in aantocht'

Voor Viceland is distributie via KPN belangrijk omdat de zender met tegenvallende kijkcijfers te maken heeft. Met doorgifte bij KPN wordt het huiskamerbereik met rond de twee miljoen uitgebreid. Samen met de huidige distributie bij Ziggo en Caiway komt het huishoudenbereik na de eventuele toevoeging bij KPN op ruim zes miljoen uit. Sjoerd Raaijmakers – CEO van VICE Benelux – sprak de verwachte doorgifte bij KPN uit tijdens het programma Zakendoen op BNR Nieuwsradio. Raaijmakers bekende tevens dat Viceland op dit moment nog geen gezonde financiële huishouding heeft. Wel stelt hij dat de zender een specifieke, maar trouwe doelgroep heeft.
Zenderuitbreiding KPN
Raaijmakers doelt met zijn verwachting van doorgifte bij KPN Interactieve TV op de grote jaarlijkse zenderwijziging die KPN op 1 juli doorvoert. Naast zenderuitbreidingen worden ook zenderwijzigingen doorgevoerd. Daarbij kijkt KPN naar de wens van klanten, en of zenders voldoende door klanten gewaardeerd en bekeken worden in relatie met de vergoeding voor doorgifte die het telecombedrijf aan de betrokken zender moet betalen.