Ziggo activeert geen losse smartcards meer

Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar benadrukt tegen Totaal TV dat er voor klanten die losse smartcards nu gebruiken niets gaat veranderen. Deze kunnen gewoon met de nu geregistreerde en geactiveerde smartcards blijven kijken. Ook als de inmiddels geregistreerde smartcard uitvalt, stuurt Ziggo een heractivatiesignaal naar de betreffende smartcard. Ziggo-klanten uit het voormalig Ziggo-verzorgingsgebied kunnen tot vijf smartcards aan een tv-abonnement koppelen. Heeft men op dit moment echter minder dan vijf smartcards aan het tv-abonnement gekoppeld, kan men geen extra smartcard meer aan dit tv-abonnement toevoegen.
Uitkijken met losse Ziggo-smartcard
Dit geldt voor zowel nieuwe maagdelijke smartcards die nog nooit eerder gebruikt zijn en al eerder door andere Ziggo-abonnees gebruikte smartcards die bijvoorbeeld via internetsites als Marktplaats gekocht zijn. Het blijft wel mogelijk om extra smartcards aan een tv-abonnement te koppelen. Het gaat dan alleen om smartcards die door Ziggo via het nieuwe huurmodel aan klanten wordt geleverd. Ziggo-klanten in het voormalige UPC-verzorgingsgebied hebben nooit de mogelijkheid gehad om een zelf gekochte smartcard aan het abonnement te koppelen. UPC hanteerde hiervoor altijd het huurmodel.