1. Nieuws

    Ziggo-baas: Klagende klant heeft altijd gelijk

    Ziggo-baas Baptiest Coopmans vindt dat een klagende klant in principe altijd gelijk heeft. Ziggo heeft nog altijd met een groot klantverlies te maken.
    Jarco Kriek
    16 juli 2016
    comments 36
    Ziggo-baas: Klagende klant heeft altijd gelijk

    Ziggo-baas Baptiest Coopmans vindt dat een klagende klant in principe altijd gelijk heeft. Ziggo heeft nog altijd met een groot klantverlies te maken. Coopmans doet deze uitspraak in regionale krant BN De Stem.


    Baptiest Coopmans heeft de moeilijke taak om het aanhoudende klantverlies nog dit jaar een halt toe te roepen. Sinds de fusie met UPC – waar Coopmans eveneens de leiding had – heeft Ziggo meer dan tweehonderdduizend klanten verloren. Mocht het klantverlies nog langere tijd doorgaan, is de kans groot dat Ziggo onder de grens van vier miljoen klanten komt. Branchegenoot KPN profiteert hiervan. Veel klanten die Ziggo de rug toekeren, vinden hun heil bij het telecombedrijf. Daarnaast heeft KPN een veel betere WoM-score. Dat wil zeggen dat in vergelijk met Ziggo meer KPN-klanten het telecombedrijf adviseren aan familie, vrienden en kennissen.

    Klantbeleving belangrijk voor Ziggo

    Baptiest Coopmans stelt in het interview met BN De Stem dat klagende klanten in principe altijd gelijk hebben. Er zijn volgens de Ziggo-baas maar weinig klanten die de boel willen beduvelen. De vierduizend medewerkers van Ziggo moeten er dus alles aan doen om de ruim vier miljoen klanten tevreden te houden. "Ziggo staat voor plezier en entertainment, dat moeten wij ook uitstralen. En daarbij gelden drie bedrijfsbeloftes: bij ons krijg je meer dan bij de concurrent, wij behandelen jou persoonlijk en we houden het simpel", aldus Coopmans.

    ZiggoBaptiest CoopmansUPCfusieVodafoneKPNklantenklantklantverliesserviceklanttevredenheidWoMLiberty Global

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)