1. Nieuws

    Ziggo-baas: Klagende klant heeft altijd gelijk

    Ziggo-baas Baptiest Coopmans vindt dat een klagende klant in principe altijd gelijk heeft. Ziggo heeft nog altijd met een groot klantverlies te maken.
    Jarco Kriek
    16 juli 2016
    comments 36
    Ziggo-baas: Klagende klant heeft altijd gelijk

    Ziggo-baas Baptiest Coopmans vindt dat een klagende klant in principe altijd gelijk heeft. Ziggo heeft nog altijd met een groot klantverlies te maken. Coopmans doet deze uitspraak in regionale krant BN De Stem.


    Baptiest Coopmans heeft de moeilijke taak om het aanhoudende klantverlies nog dit jaar een halt toe te roepen. Sinds de fusie met UPC – waar Coopmans eveneens de leiding had – heeft Ziggo meer dan tweehonderdduizend klanten verloren. Mocht het klantverlies nog langere tijd doorgaan, is de kans groot dat Ziggo onder de grens van vier miljoen klanten komt. Branchegenoot KPN profiteert hiervan. Veel klanten die Ziggo de rug toekeren, vinden hun heil bij het telecombedrijf. Daarnaast heeft KPN een veel betere WoM-score. Dat wil zeggen dat in vergelijk met Ziggo meer KPN-klanten het telecombedrijf adviseren aan familie, vrienden en kennissen.

    Klantbeleving belangrijk voor Ziggo

    Baptiest Coopmans stelt in het interview met BN De Stem dat klagende klanten in principe altijd gelijk hebben. Er zijn volgens de Ziggo-baas maar weinig klanten die de boel willen beduvelen. De vierduizend medewerkers van Ziggo moeten er dus alles aan doen om de ruim vier miljoen klanten tevreden te houden. "Ziggo staat voor plezier en entertainment, dat moeten wij ook uitstralen. En daarbij gelden drie bedrijfsbeloftes: bij ons krijg je meer dan bij de concurrent, wij behandelen jou persoonlijk en we houden het simpel", aldus Coopmans.

    ZiggoBaptiest CoopmansUPCfusieVodafoneKPNklantenklantklantverliesserviceklanttevredenheidWoMLiberty Global

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      1X THE FLYING DOCTORS COMPLEET

      In de legendarische tv-serie The Flying Doctors leven we mee met het lief en leed van de artsen, verpleegsters en piloten van de Royal Flying Doctor Service. De boxset van de laatste vijf seizoenen is vanaf nu verkrijgbaar: Totaal TV mag deze boxset én de boxset van de eerste vier seizoenen weggeven.

    TV-TIP Men in Black 3

    Men in Black 3
    om 08:41 uur
    Agent J ontdekt dat zijn partner en beste vriend K in het verleden is vermoord door een buitenaards wezen. J reist ook terug in de tijd om K te redden. Hij komt oog in oog te staan met een jonge versie van K en moet hem zien te overtuigen dat hij een Agent is uit de toekomst, die een slechte alien tegen moet houden.

    TV-TIP De toren

    De toren
    NPO 2 om 21:15 uur
    Marcel Musters die op zoek gaat naar het verhaal achter een mammoetdrol die nog geur afgeeft. Heb je meer nodig om in te schakelen op De Toren? Waarom wordt dit onwelriekende zandgebak bewaard? En wat at de mammoet de dag voor zijn toevoeging aan de wereld? Smullen!

    Interview

    • *

      Jan Pol

      In de Voetsporen van Dr Pol

      De wereldberoemde dierenarts Dr. Pol zoekt een opvolger. Drie Nederlandse dierenartsen gaan in Michigan de strijd met elkaar aan.
      Reacties0 reactie(s)