Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo bekijkt compensatie klanten vanwege slechte EPG

    Ziggo gaat onderzoeken of bepaalde klanten die klagen over een slecht functionerende elektronische programmagids (EPG) op een bepaalde manier gecompenseerd kunnen worden.
    Jarco Kriek
    30 september 2021
    comments 6
    Ziggo bekijkt compensatie klanten vanwege slechte EPG

    De slecht functionerende EPG is al meer dan een half jaar een deel van de Ziggo-klanten een doorn in het oog. De problemen begonnen in maart toen Ziggo overstapte naar een andere leverancier voor de bij de EPG gebruikte data. Hierdoor werd de EPG niet alleen onvollediger. Het opnemen van afleveringen van series via de optie serie-linking (serie-opname) werd in bepaalde gevallen verstoord omdat de goede nummering van afleveringen en seizoenen van series door onvolledige data niet aanwezig was. Onder meer op het eigen gebruikersforum van Ziggo regende het klachten van klanten over de vernieuwde EPG van het kabelbedrijf dat in praktijk een verslechtering is gebleken.

     

    Onderzoek

    Ziggo heeft naar het nu blijkt aan diverse klanten laten weten dat wordt onderzocht of de slecht functionerende EPG voor hen persoonlijk kan leiden tot een bepaalde vorm van compensatie. Het lijkt hierbij vooral te gaan om Ziggo-klanten die op het gebruikersforum van het kabelbedrijf regelmatig over de EPG hebben geklaagd. Ziggo ontkent ook niet dat voor bepaalde klanten wordt onderzocht of een vorm van compensatie aangeboden dient te worden.

     

    Compensatie

    "Volgens onze richtlijnen komen helaas klanten met een EPG-storing meestal niet in aanmerking voor een compensatievergoeding. We realiseren ons heel goed dat er een groep klanten is die veel hinder ondervindt van deze storingen. Ondanks dat zij volgens het officiële beleid niet voor compensatie in aanmerking komen, gaan we per klantsituatie bekijken en beoordelen of zij bij uitzondering een compensatie ontvangen vanwege de storingen. We hebben een lijst samengesteld van de betreffende klanten. Binnen 2 weken nemen we contact met deze klanten. Mocht je niks gehoord hebben en van mening zijn dat je ook recht hebt op compensatie dan kun je contact opnemen met de klantenservice, zij beoordelen de situatie en kijken dan naar de mogelijkheden", is de uitleg van Ziggo.

    ZiggoVodafoneZiggoEPGstoringcompensatieklantenservice

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de 4K Ultra HD van A Clockwork Orange

      Al stampend, stelend, zingend, tapdansend en verkrachtend vermaakt Alex, een vandaal met een bolhoed, zich uitstekend, al is het op tragische wijze ten koste van anderen. Dit voor vier Oscars genomineerde, krachtig staaltje filmkunst verleidt, choqueert en is nog steeds aangrijpend.

    TV-TIP Keuringsdienst van waarde

    Keuringsdienst van waarde
    BVN-TV om 09:55 uur
    Skyr, zuivel helemaal uit IJsland, die barst van de calcium en eiwitten. Maar is dat gezonde witte goedje nou yoghurt of kwark?

    TV-TIP Crazy Rich Asians

    Crazy Rich Asians
    Net5 om 20:30 uur
    Rachel vergezelt haar vriend Nick naar de bruiloft van zijn beste vriend in Singapore. Daar ontdekt zij dat Nick stinkend rijk is.

    Interview

    • *

      Leonie ter Braak

      Cupido Ofzo

      Samen met Wendy van Dijk helpt Leonie ter Braak in Cupido ofzo mensen met een beperking de liefde van hun leven te vinden.
      Reacties0 reactie(s)