Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo bekijkt compensatie klanten vanwege slechte EPG

    Ziggo gaat onderzoeken of bepaalde klanten die klagen over een slecht functionerende elektronische programmagids (EPG) op een bepaalde manier gecompenseerd kunnen worden.
    Jarco Kriek
    30 september 2021
    comments 6
    Ziggo bekijkt compensatie klanten vanwege slechte EPG

    De slecht functionerende EPG is al meer dan een half jaar een deel van de Ziggo-klanten een doorn in het oog. De problemen begonnen in maart toen Ziggo overstapte naar een andere leverancier voor de bij de EPG gebruikte data. Hierdoor werd de EPG niet alleen onvollediger. Het opnemen van afleveringen van series via de optie serie-linking (serie-opname) werd in bepaalde gevallen verstoord omdat de goede nummering van afleveringen en seizoenen van series door onvolledige data niet aanwezig was. Onder meer op het eigen gebruikersforum van Ziggo regende het klachten van klanten over de vernieuwde EPG van het kabelbedrijf dat in praktijk een verslechtering is gebleken.

     

    Onderzoek

    Ziggo heeft naar het nu blijkt aan diverse klanten laten weten dat wordt onderzocht of de slecht functionerende EPG voor hen persoonlijk kan leiden tot een bepaalde vorm van compensatie. Het lijkt hierbij vooral te gaan om Ziggo-klanten die op het gebruikersforum van het kabelbedrijf regelmatig over de EPG hebben geklaagd. Ziggo ontkent ook niet dat voor bepaalde klanten wordt onderzocht of een vorm van compensatie aangeboden dient te worden.

     

    Compensatie

    "Volgens onze richtlijnen komen helaas klanten met een EPG-storing meestal niet in aanmerking voor een compensatievergoeding. We realiseren ons heel goed dat er een groep klanten is die veel hinder ondervindt van deze storingen. Ondanks dat zij volgens het officiële beleid niet voor compensatie in aanmerking komen, gaan we per klantsituatie bekijken en beoordelen of zij bij uitzondering een compensatie ontvangen vanwege de storingen. We hebben een lijst samengesteld van de betreffende klanten. Binnen 2 weken nemen we contact met deze klanten. Mocht je niks gehoord hebben en van mening zijn dat je ook recht hebt op compensatie dan kun je contact opnemen met de klantenservice, zij beoordelen de situatie en kijken dan naar de mogelijkheden", is de uitleg van Ziggo.

    ZiggoVodafoneZiggoEPGstoringcompensatieklantenservice

    Reacties