Database error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near '04, %' OR CONCAT(nieuws_keywords, ', ') LIKE '%Qatar, %' OR CONCAT(nieuws_keyw' at line 1Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal | Totaal TV
  1. Nieuws

    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd.
    Jarco Kriek
    16 januari 2015
    comments 9
    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal
    Foto: ANP

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd. Dat meldt Sportnext.


    Ziggo – de merknaam waaronder de kabelbedrijven Ziggo en UPC later dit jaar verder gaan – is de nieuwe hoofdsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalke ’04 in Qatar was de eerste wedstrijd waarbij het logo van Ziggo op het shirt van Ajax pronkte. Met het uitzenden van een wedstrijd van Ajax op het evenementenkanaal wordt een eerste voorzichtige stap gemaakt in een nauwere samenwerking op mediagebied tussen Ajax en Ziggo.

    Relatief veel kijkers Ziggo evenementenkanaal

    Het kijkersaantal van 450.000 is hoog. Zeker omdat naast online en sociale media als Twitter en Facebook geen grote reclame voor het uitzenden van de vriendschappelijke wedstrijd is gemaakt. Het aantal kijkers is slechts een fractie minder dan digitaal basiskanaal FOX weet te bereiken als men een wedstrijd uit de Eredivisie live uitzendt. De keren dat dit gebeurde, kwam de kijkersteller net boven het half miljoen. FOX maakte de twee keer dat dit gebeurde wel uitgebreide reclame. Niet alleen online en via sociale media, maar ook via advertenties in printmedia en via promo’s op de eigen tv-zenders. Daarnaast is het bereik van FOX veel groter dan de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

    ZiggoUPCLiberty GlobalAjaxvoetbalhoofdsponsorevenementenkanaalSchalke '04QatarAmsterdamArenAFOXFOX Sports

    Meer over dit onderwerp

    Reacties

  1. TV-TIP Hufterproef

    Hufterproef
    NPO 3 om 20:25 uur
    Hoe (a)sociaal is Nederland? Verborgen camera's halen de waarheid boven tafel. Laten omstanders hufterig gedrag lekker gebeuren of grijpen ze in? In deze aflevering zie je onder meer een schermzieke moeder en een eenarmige vrouw die op straat wordt belaagd door een man met haast.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Girl With the Dragon Tattoo

    The Girl With the Dragon Tattoo
    Veronica om 20:30 uur
    We hielden ons hart vast toen bekend werd dat er ook een Amerikaanse filmversie zou worden gemaakt van Stieg Larssons bestseller, maar het pakte goed uit. Journalist Mikael Blomkvist (Daniel Craig) wordt door de rijke Henrik Vanger (Christopher Plummer) gevraagd diens verdwenen kleindochter te zoeken.