1. Nieuws

    Ziggo beter gewaardeerd door klanten

    Ziggo wordt beter door de eigen klanten gewaardeerd. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat de zogenaamde WoM-score is verbeterd. Het blijft echter nog ver bij KPN achter.
    Jarco Kriek
    22 januari 2016
    comments 9
    Ziggo beter gewaardeerd door klanten

    Ziggo wordt beter door de eigen klanten gewaardeerd. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat de zogenaamde WoM-score is verbeterd. Het blijft echter nog ver bij directe concurrent KPN achter.


    WoM is de afkorting van Word-of-Mouth. Hiermee geeft Telecompaper aan hoeveel procent van de huidige klanten een aanbieder zou aanbevelen aan anderen. Door de stijging van de WoM-score naar 46 procent is er een einde gekomen aan de dalende bereidheid om Ziggo aan te bevelen door haar eigen triple-play klanten. Tussen september en november was de WoM-score van Ziggo op haar laagste punt in anderhalf jaar tijd, mede als gevolg van problemen na de fusie tussen Ziggo en UPC. Nu de rust bij Ziggo na de fusie is teruggekeerd, is er weer een stijgende lijn in de WoM-score te zien.

    KPN best, Tele2 en Online.nl slechts

    KPN blijft met een WoM-score van 63 procent op de triple play-markt het best presteren. Bij Tele2 en Online.nl is de mond-tot-mond-reclame het slechts. Bij Tele2 komt de WoM-score op 37 procent uit. Alleen Online.nl scoort met 22 procent nog slechter. Van beide aanbieders ontvangt de Consumentenbond ook al langere tijd klachten over de dienstverlening.

    ZiggoKPNTele2Online.nlM7 GroupWoMWord of MouthTelecompaperklantklantenklantwaarderingtriple playalles-in-1alles in 1tvtelevisieinternetbellentelefoontelefoniekabelglasvezelDSLkoperdraadVDSLADSL

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.