1. Nieuws

    Ziggo blijft tv-klanten aan KPN verliezen

    Voor kabelbedrijf Ziggo was 2016 geen goed jaar. Het kabelbedrijf verloor marktaandeel op de tv-markt. Het verloren marktaandeel werd dankbaar door grootste concurrent KPN binnengehaald.
    Jarco Kriek
    6 april 2017
    comments 2
    Ziggo blijft tv-klanten aan KPN verliezen
    Foto ANP

    KPN boekte een winst in marktaandeel van 1,2 procent. Dat is 0,1 procent meer dan het marktaandeel dat Ziggo in 2016 verloor. Het marktaandeel van KPN kwam op de laatste dag van 2016 op 31,4 procent uit. Het marktaandeel van Ziggo daalde naar 53,6 procent. Dat heeft onderzoeksbureau Telecompaper bekendgemaakt. Dit bedrijf heeft geen verklaring waarom het marktaandeel van Ziggo zakt en dat van KPN juist stijgt.

     

    Aanbieders verdienen meer

    Door prijsverhogingen van zowel Ziggo als KPN verdienden deze tv-aanbieders meer in 2016 dan voorgaande jaren. Alle aanbieders bij elkaar verdienden in 2016 bijna 1,8 miljard euro. Dat is een stijging van 4,3 procent op jaarbasis. Aanbieders verdedigden de prijsverhogingen in 2016 met als belangrijkste reden investering in verbetering van het eigen netwerk. Ook stijgende kosten voor inkoop van tv-zenders werd als reden opgevoerd.

     

    Ziggo aan beterende hand

    Ondanks dat Ziggo in 2016 weer veel klanten aan KPN verloor, is het kabelbedrijf wel uit het dal aan het klauteren. In het vierde kwartaal van 2016 presteerde het kabelbedrijf aanzienlijk beter. Nu Ziggo onderdeel van VodafoneZiggo is geworden, is de verwachting dat het klantverlies in 2017 een halt toegeroepen kan worden. VodafoneZiggo gaat zich daarbij onder meer profileren als volwaardig quad play-aanbieder. Het bedrijf gaat bestaande klanten doormiddel van gratis cadeautjes proberen te behouden. Daarnaast probeert men, onder meer door het gratis aanbieden van Ziggo sport of een uitgebreid film- en series-pakket waaronder HBO-content, nieuwe klanten aan zich te binden.

    KPNZiggoVodafoneZiggotvtelevisieklantenabonneesquad play

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Vacation house for free

    Vacation house for free
    TLC om 16:10 uur
    Soms is een blik op iemands kapsel genoeg om in te schatten wat voor vlees je in de kuip heeft. Matt Blashaw (foto) heeft zijn haar netjes naar achter gekamd en zal dus vast goed zijn in zijn werk als vastgoedexpert. Hij helpt stellen bij het vinden van een vakantiehuis.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 19:55 uur
    Tachtig procent van de Nederlanders eet er te weinig van... vezels! Wellicht niet het meest sexy onderdeel van ons knaagwaar, maar wel heel belangrijk. En hoewel we allemaal denken lekker bezig te zijn met die poepaanjagers, lopen we juist hartstikke vast. Hoe kan dat? Marijn en Ersin maken van die droge vezel een sappig verhaal.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)