1. Nieuws

    Ziggo blijft tv-klanten aan KPN verliezen

    Voor kabelbedrijf Ziggo was 2016 geen goed jaar. Het kabelbedrijf verloor marktaandeel op de tv-markt. Het verloren marktaandeel werd dankbaar door grootste concurrent KPN binnengehaald.
    Jarco Kriek
    6 april 2017
    comments 2
    Ziggo blijft tv-klanten aan KPN verliezen
    Foto ANP

    KPN boekte een winst in marktaandeel van 1,2 procent. Dat is 0,1 procent meer dan het marktaandeel dat Ziggo in 2016 verloor. Het marktaandeel van KPN kwam op de laatste dag van 2016 op 31,4 procent uit. Het marktaandeel van Ziggo daalde naar 53,6 procent. Dat heeft onderzoeksbureau Telecompaper bekendgemaakt. Dit bedrijf heeft geen verklaring waarom het marktaandeel van Ziggo zakt en dat van KPN juist stijgt.

     

    Aanbieders verdienen meer

    Door prijsverhogingen van zowel Ziggo als KPN verdienden deze tv-aanbieders meer in 2016 dan voorgaande jaren. Alle aanbieders bij elkaar verdienden in 2016 bijna 1,8 miljard euro. Dat is een stijging van 4,3 procent op jaarbasis. Aanbieders verdedigden de prijsverhogingen in 2016 met als belangrijkste reden investering in verbetering van het eigen netwerk. Ook stijgende kosten voor inkoop van tv-zenders werd als reden opgevoerd.

     

    Ziggo aan beterende hand

    Ondanks dat Ziggo in 2016 weer veel klanten aan KPN verloor, is het kabelbedrijf wel uit het dal aan het klauteren. In het vierde kwartaal van 2016 presteerde het kabelbedrijf aanzienlijk beter. Nu Ziggo onderdeel van VodafoneZiggo is geworden, is de verwachting dat het klantverlies in 2017 een halt toegeroepen kan worden. VodafoneZiggo gaat zich daarbij onder meer profileren als volwaardig quad play-aanbieder. Het bedrijf gaat bestaande klanten doormiddel van gratis cadeautjes proberen te behouden. Daarnaast probeert men, onder meer door het gratis aanbieden van Ziggo sport of een uitgebreid film- en series-pakket waaronder HBO-content, nieuwe klanten aan zich te binden.

    KPNZiggoVodafoneZiggotvtelevisieklantenabonneesquad play

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan u gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)