1. Nieuws

    Ziggo blijft klanten verliezen

    Ondanks dat kabelbedrijf Ziggo in rustiger vaarwater is gekomen, blijft het bedrijf klanten verliezen. Het klantverlies is echter kleiner dan voorheen. Daarnaast nemen klanten meer abonnementen af. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo.
    Jarco Kriek
    2 november 2017
    comments 8
    Ziggo blijft klanten verliezen
    Foto ANP

    Het klantverlies van Ziggo in het derde kwartaal van 2017 bedroeg 14.900. Ziggo heeft op dit moment 3,52 miljoen klanten. Het klantverlies in de afgelopen twaalf maanden komt hierdoor op 74.400 uit. Wel nemen Ziggo-klanten meer abonnementen af. Hierdoor worden de maandelijkse besteding bij het kabelbedrijf hoger. Het aantal door Ziggo verkochte abonnementen steeg met 35.800 door naar bijna 9,7 miljoen. Dit komt door de verkoop van meer internet- en telefoonabonnementen. Door het klantverlies daalde de dekkingsgraad binnen het verzorgingsgebied van Ziggo in een jaar tijd met 1,8 procent naar 55 procent.

     

    Ziggo Sport

    Belangrijk bij het verbeterde sentiment rond Ziggo is het sportkanaal Ziggo Sport dat op voorkeuzekanaal 14 zonder meerkosten aan digitaal kijkende klanten wordt aangeboden. Het doel van dit sportkanaal is om bestaande klanten langer aan het kabelbedrijf te binden en nieuwe klanten binnen te halen. Mede door Ziggo Sport vlakt het klantverlies van Ziggo in de laatste kwartalen af. Op Ziggo Sport kan de Ziggo-klant onder meer naar Max Verstappen in de Formule 1 en voetbal uit de Engelse Premier League en Spaanse La Liga kijken.

     

    Analoge tv

    Het aantal abonnees dat nog analoog naar tv kijkt, blijft bij Ziggo gestaag afnemen. Het aantal klanten dat op het primaire televisietoestel nog analoog naar tv-zenders kijkt, komt nog maar net boven het half miljoen uit. Ziggo heeft nog geen concrete plannen voor het afbouwen of afschakelen van analoge tv, maar het tijdstip waarop dit gaat gebeuren komt door het minder gebruik van analoge tv wel dichterbij. Mede omdat het kabelbedrijf plannen heeft om in 2018 met het aanbieden van Gigabit internet via DOCSIS 3.1 te beginnen, is bandbreedte nodig. De makkelijkste en goedkoopste manier om de hiervoor benodigde bandbreedte vrij te maken, is een aanpassing van het analoge tv-aanbod.

    ZiggoVodafoneZiggokwartaalcijfersZiggo SportZiggo Sport Kanaal 14klantverliesanaloogdigitaalinternetDOCSISDOCSIS 3.1

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP She's All That

    She's All That
    om 04:26 uur
    Zach wordt gedumpt door zijn vriendin en om aan zijn vrienden te bewijzen dat hij nog steeds de populairste jongen op school is, gaat hij de uitdaging aan om het suffe muurbloempje Laney te veranderen in een populaire babe. Maar dan begint Zach echte gevoelens voor haar te krijgen.

    TV-TIP In de beste families

    In de beste families
    NPO 2 om 21:15 uur
    Coen Verbraak keek vijftien seizoenen in de ziel van politici, strafpleiters en psychiaters. Nu maakt de interviewkoning van Nederland het persoonlijk en onderzoekt hij de banden tussen broers en zussen. Zoals de band van Barry Atsma en zijn broer Rimmert, die downsydroom heeft.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)