1. Nieuws

    Ziggo blijft klanten verliezen

    Ondanks dat kabelbedrijf Ziggo in rustiger vaarwater is gekomen, blijft het bedrijf klanten verliezen. Het klantverlies is echter kleiner dan voorheen. Daarnaast nemen klanten meer abonnementen af. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo.
    Jarco Kriek
    2 november 2017
    comments 8
    Ziggo blijft klanten verliezen
    Foto ANP

    Het klantverlies van Ziggo in het derde kwartaal van 2017 bedroeg 14.900. Ziggo heeft op dit moment 3,52 miljoen klanten. Het klantverlies in de afgelopen twaalf maanden komt hierdoor op 74.400 uit. Wel nemen Ziggo-klanten meer abonnementen af. Hierdoor worden de maandelijkse besteding bij het kabelbedrijf hoger. Het aantal door Ziggo verkochte abonnementen steeg met 35.800 door naar bijna 9,7 miljoen. Dit komt door de verkoop van meer internet- en telefoonabonnementen. Door het klantverlies daalde de dekkingsgraad binnen het verzorgingsgebied van Ziggo in een jaar tijd met 1,8 procent naar 55 procent.

     

    Ziggo Sport

    Belangrijk bij het verbeterde sentiment rond Ziggo is het sportkanaal Ziggo Sport dat op voorkeuzekanaal 14 zonder meerkosten aan digitaal kijkende klanten wordt aangeboden. Het doel van dit sportkanaal is om bestaande klanten langer aan het kabelbedrijf te binden en nieuwe klanten binnen te halen. Mede door Ziggo Sport vlakt het klantverlies van Ziggo in de laatste kwartalen af. Op Ziggo Sport kan de Ziggo-klant onder meer naar Max Verstappen in de Formule 1 en voetbal uit de Engelse Premier League en Spaanse La Liga kijken.

     

    Analoge tv

    Het aantal abonnees dat nog analoog naar tv kijkt, blijft bij Ziggo gestaag afnemen. Het aantal klanten dat op het primaire televisietoestel nog analoog naar tv-zenders kijkt, komt nog maar net boven het half miljoen uit. Ziggo heeft nog geen concrete plannen voor het afbouwen of afschakelen van analoge tv, maar het tijdstip waarop dit gaat gebeuren komt door het minder gebruik van analoge tv wel dichterbij. Mede omdat het kabelbedrijf plannen heeft om in 2018 met het aanbieden van Gigabit internet via DOCSIS 3.1 te beginnen, is bandbreedte nodig. De makkelijkste en goedkoopste manier om de hiervoor benodigde bandbreedte vrij te maken, is een aanpassing van het analoge tv-aanbod.

    ZiggoVodafoneZiggokwartaalcijfersZiggo SportZiggo Sport Kanaal 14klantverliesanaloogdigitaalinternetDOCSISDOCSIS 3.1

    Reacties

  1. TV-TIP Dagelijkse zomerkost

    Dagelijkse zomerkost
    Een om 19:40 uur
    Terwijl heel België aan de buis gekluisterd zat voor het WK Voetbal in Rusland, trok Jeroen Meus naar Spanje voor zijn culinaire programma. Vijf weken lang paella, chorizo en gehaktballetjes. We krijgen al goesting bij de gedachte. Ken je trouwens het Spaanse woord voor Vlaams? Niet? Flamenco!

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Je hoeft niet in het hoogbegaafdenklasje te hebben gezeten om De Slimste Mens te winnen. Een flinke snuif algemene kennis met een dosis strategisch inzicht kan je zomaar in de finale doen belanden. In deze eerste aflevering van deze zomereditie gaan Cas Jansen, Lonneke Dort en Jan Blokhuijsen de strijd met elkaar aan.