1. Nieuws

    Ziggo blijft klanten verliezen

    Ondanks dat kabelbedrijf Ziggo in rustiger vaarwater is gekomen, blijft het bedrijf klanten verliezen. Het klantverlies is echter kleiner dan voorheen. Daarnaast nemen klanten meer abonnementen af. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo.
    Jarco Kriek
    2 november 2017
    comments 8
    Ziggo blijft klanten verliezen
    Foto ANP

    Het klantverlies van Ziggo in het derde kwartaal van 2017 bedroeg 14.900. Ziggo heeft op dit moment 3,52 miljoen klanten. Het klantverlies in de afgelopen twaalf maanden komt hierdoor op 74.400 uit. Wel nemen Ziggo-klanten meer abonnementen af. Hierdoor worden de maandelijkse besteding bij het kabelbedrijf hoger. Het aantal door Ziggo verkochte abonnementen steeg met 35.800 door naar bijna 9,7 miljoen. Dit komt door de verkoop van meer internet- en telefoonabonnementen. Door het klantverlies daalde de dekkingsgraad binnen het verzorgingsgebied van Ziggo in een jaar tijd met 1,8 procent naar 55 procent.

     

    Ziggo Sport

    Belangrijk bij het verbeterde sentiment rond Ziggo is het sportkanaal Ziggo Sport dat op voorkeuzekanaal 14 zonder meerkosten aan digitaal kijkende klanten wordt aangeboden. Het doel van dit sportkanaal is om bestaande klanten langer aan het kabelbedrijf te binden en nieuwe klanten binnen te halen. Mede door Ziggo Sport vlakt het klantverlies van Ziggo in de laatste kwartalen af. Op Ziggo Sport kan de Ziggo-klant onder meer naar Max Verstappen in de Formule 1 en voetbal uit de Engelse Premier League en Spaanse La Liga kijken.

     

    Analoge tv

    Het aantal abonnees dat nog analoog naar tv kijkt, blijft bij Ziggo gestaag afnemen. Het aantal klanten dat op het primaire televisietoestel nog analoog naar tv-zenders kijkt, komt nog maar net boven het half miljoen uit. Ziggo heeft nog geen concrete plannen voor het afbouwen of afschakelen van analoge tv, maar het tijdstip waarop dit gaat gebeuren komt door het minder gebruik van analoge tv wel dichterbij. Mede omdat het kabelbedrijf plannen heeft om in 2018 met het aanbieden van Gigabit internet via DOCSIS 3.1 te beginnen, is bandbreedte nodig. De makkelijkste en goedkoopste manier om de hiervoor benodigde bandbreedte vrij te maken, is een aanpassing van het analoge tv-aanbod.

    ZiggoVodafoneZiggokwartaalcijfersZiggo SportZiggo Sport Kanaal 14klantverliesanaloogdigitaalinternetDOCSISDOCSIS 3.1

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP De Roelvinkjes passen op de winkel

    De Roelvinkjes passen op de winkel
    SBS6 om 20:30 uur
    De verzorgers van woon- en zorgcentrum Herfstzon zijn toe aan wat vakantie. De Roelvinkjes schieten te hulp en nemen de dagelijkse zorg voor vijftig ouderen op zich. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en het gezin moet nu écht hard werken. Gelukkig is er nog wel ruimte voor een leuke verrassing.

    TV-TIP Meet Joe Black

    Meet Joe Black
    om 06:51 uur
    De Dood bezoekt de aarde, kaapt het lichaam van Pitt en komt bij het huis van de rijke Hopkins. Ze sluiten een deal: zo lang de tycoon Pitt nieuwe dingen over het leven leert, mag hij op aarde blijven. De film laat nogal wat vragen onbeantwoord, maar heeft een nóg groter probleem: met een speeltijd van maar liefst drie uur is het soms slaapverwekkend. Gelukkig is Pitt subliem in mooi-zijn, hoewel zijn spel wat aan de kinderlijke kant is, en Hopkins blinkt uit in geloofwaardigheid.

    Interview

    • *

      Airen Mylene

      Hotel Rules

      In Hotel Rules verbouwen vijf kandidatenkoppels elkaars hotel of Bed and Breakfast rigoureus. Airen Mylene presenteert. Het winnende koppel ontvangt 25.000 euro.
      Reacties0 reactie(s)