1. Nieuws

    Ziggo blijft klanten verliezen

    Het punt dat Ziggo geen klantverlies meer noteert, blijft nog ver weg. Het kabelbedrijf presteert wel beter, maar blijft klanten verliezen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers over het tweede kwartaal van VodafoneZiggo.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2017
    comments 3
    Ziggo blijft klanten verliezen
    Foto ANP

    Ziggo vormt sinds januari samen met Vodafone Nederland het Nederlandse mediabedrijf VodafoneZiggo. Het aantal klanten dat Ziggo vaarwel heeft gezegd, is in het tweede kwartaal van 2017 op 23.900 uitgekomen. In totaal heeft het kabelbedrijf nu 3,93 miljoen klanten. Een jaar geleden stond de teller nog net boven de vier miljoen. In een jaar tijd verloor Ziggo 78.100 klanten. Dat is fors, maar beter dan voorheen toen het klantverlies op jaarbasis ver boven de honderdduizend uitkwam. Ziggo blijft ondanks het klantverlies nog wel met voorsprong de grootste tv-aanbieder van Nederland. Het kabelbedrijf levert nog steeds tv-diensten in meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens. De klanten die Ziggo heeft verloren, nemen op dit moment vaste diensten bij concurrenten zoals KPN, NLE en T-Mobile Thuis af.

     

    Meer triple play

    Omdat het merendeel van de Nederlanders meer diensten naast tv bij een vaste netwerkaanbieder afnemen, noteert Ziggo goede resultaten bij het leveren van internet- en telefoondiensten. Het aantal verkochte internetabonnementen steeg met 8.600 door naar 3,197 miljoen. Een stijging is ook bij telefonie zichtbaar. Het kabelbedrijf levert aan 2,545 miljoen abonnees vaste telefoondiensten. Een stijging van 5.900. Hierdoor komt het aantal abonnees dat bij Ziggo triple play afneemt – tv, internet en telefoon in één abonnementsvorm – op 64,3 procent uit. Het percentage single play abonnees is 18,6 procent tegen 17,2 procent duo play abonnees.

     

    Concurrentie

    Ziggo heeft door het huidige klantverlies een omzetdaling van een procent. De mobiele tak Vodafone presteert slechter. Daar komt het omzetverlies op zeven procent uit. Gezamenlijk zorgt dit ervoor dat de omzet van VodafoneZiggo met drie procent gedaald is. Hierdoor komt de kwartaalomzet met 997 miljoen euro onder de grens van een miljard euro. VodafoneZiggo schrijft dit toe aan de toenemende concurrentie, met name op de mobiele markt, in Nederland.

    ZiggoVodafoneZiggoVodafone NederlandkabelkwartaalcijfersLiberty Global

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)