Ziggo blijft klanten verliezen

Ziggo is na de fusie met UPC in april nog steeds niet in
rustig vaarwater gekomen. Moederbedrijf Liberty Global bericht dat het
kabelbedrijf wederom 43.600 abonnees is kwijtgeraakt.
Het klantverlies is echter wel minder dan een kwartaal
eerder toen 56.00 klanten Ziggo de rug toekeerden. Het aantal door klanten
afgenomen abonnementen daalde minder, namelijk met 18.000. Voor Ziggo blijft
2015 wel een slecht jaar. Zowel het klantverlies als het aantal afgenomen
abonnementen daalden tot en met het derde kwartaal met ongeveer 150.000. Een
mogelijke reden voor het klantverlies in de afgelopen drie maanden is de
prijsverhoging die voormalig UPC-klanten op 1 juli gepresenteerd kregen.
Hierdoor kon men het abonnement tussentijds opzeggen. Onder een deel van de
voormalig UPC-klanten heerste op dat moment onvrede vanwege het
verdwijnen van de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment.
De zenders zijn nog steeds in het voormalig Ziggo-gebied bij het fusiebedrijf
Ziggo te bekijken.
Ziggo richting vier miljoen klanten
De aanhoudende daling van het aantal klanten betekent dat
Ziggo steeds dichter bij de grens van vier miljoen klanten komt. Ziggo had op
30 september 4,14 miljoen klanten. Daarvan neemt bijna een kwart alleen een
tv-abonnement bij het kabelbedrijf af. Zestien procent van het aantal klanten
neemt naast tv ook een internet- of telefoonabonnement af. Zestig procent van
de Ziggo-klanten neemt een triple play- of Alles-in-1-abonnement af waarbij tv,
internet en telefoon in één abonnementsvorm worden geleverd. Mede hierdoor steeg
het aantal breedbandabonnementen bij Ziggo met bijna dertigduizend.
Ziggo Sport moet tij keren
Liberty Global zet alle zeilen bij om de slechte resultaten
bij Ziggo te verbeteren. Zo gaat het betaalzender Sport1 op 12 november naar
Ziggo Sport Totaal rebranden. Een nieuw zevende kanaal van de sportzender komt
onder de naam Ziggo Sport als exclusief content voor alle klanten van Ziggo die
digitaal naar tv kijken gratis ongecodeerd en in HD beschikbaar. De focus van
de nieuwe sportzender ligt op grote nationale en internationale
sportwedstrijden. Zo kan de Ziggo-abonnee vanaf 12 november zonder
premium-abonnement naar buitenlands voetbal, Formule 1, golf, atletiek en
nationale sportcompetities zoals basketbal kijken. Verder zorgt de
naamswijziging van Sport1 ervoor dat de merknaam en het logo van Ziggo nu ook
bij andere aanbieders in zenderlijsten en op het beeld worden weergegeven.