Ziggo blijft last van hardnekkige EPG-problemen houden
Ziggo heeft nu al bijna een jaar te kampen met problemen met de EPG. In maart stapte het kabelbedrijf over naar een nieuwe leverancier voor het aanleveren van EPG-data. Het aantal klachten is daarna vermeerderd. Al waren er ook al – maar dan in mindere mate – klachten over de EPG vóór de overstap naar nieuwe dataleverancier. Klanten klagen inmiddels steen en been over de problemen. Dat Ziggo met het probleem in de maag zit, blijkt uit het uitkeren van een compensatievergoeding aan een beperkt aantal klanten die klaagden over de slechte werking van de EPG. Zij kregen een schadevergoeding oplopend tot 150 euro. Een eerder aangekondigde firmware-update voor bruikleendecoder Mediabox Next waardoor de EPG beter zou gaan functioneren, is nog niet door jet kabelbedrijf uitgebracht.
Serie-opname
De nieuwe data-leverancier zorgde ervoor dat de elektronische programmagids (EPG) nog meer mankementen ging vertonen. Naast ontbrekende, niet complete en onduidelijke programma-informatie bij diverse zenders zorgde vooral de niet goed functionerende serie-linking (serie-opname) voor de nodige ergernis bij een groep klanten. Ziggo nodigde eind november klanten uit om zich op te geven voor uitlegsessies op het Tech Campus in Amsterdam maar deze sessies werden afgezegd vanwege het stijgende aantal coronabesmettingen. Het is onbekend wanneer de sessies nu worden georganiseerd en wanneer de nieuwe verbeterde firmwareversie voor Mediabox Next wordt uitgebracht.