1. Nieuws

    Ziggo blijft marktaandeel aan KPN verliezen

    Op de belangrijke Alles-in-1 markt voor vaste diensten blijft Ziggo marktaandeel verliezen. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat KPN de winnaar op dit marktsegment is en blijft.
    Jarco Kriek
    23 september 2016
    comments 5
    Ziggo blijft marktaandeel aan KPN verliezen
    Foto ANP

    Ziggo heeft het tij van tegenvallende resultaten gedeeltelijk weten te keren, maar blijft bij de belangrijke Alles-in-1-abonnementen marktaandeel verliezen. Bij dit soort triple play-abonnementen wordt in één abonnementsvorm tv, internet en telefoon geleverd. Alles-in-1-abonnementen zijn om diverse redenen belangrijk voor aanbieders. Zo verdient men op dit moment relatief weinig aan tv-abonnementen, maar juist wel aan internet- en telefoonabonnementen. Daarnaast wordt bij een gecombineerd abonnement de kans kleiner dat een abonnee een klantrelatie met een andere aanbieder heeft.

     

    Ziggo blijft zorgenkindje

    In Nederland stappen steeds meer huishoudens naar een Alles-in-1-abonnement over. KPN en dochterbedrijf Telfort profiteren hier het meeste van. Het marktaandeel van KPN stijgt hierdoor. Ziggo verliest dus in dit segment terrein aan KPN. Beide aanbieders zijn al langere tijd met elkaar in een strijd om abonnees verwikkeld. Een lager maandelijks abonnement is voor veel Nederlanders de reden om voor een Alles-in-1-abonnement te kiezen. De opkomst van quad play-abonnementen waarbij vaste diensten met mobiel worden verenigd is in het onderzoek van Telecompaper goed zichtbaar. Na de fusie van Ziggo en Vodafone wordt verwacht dat het fusiebedrijf met quad play-abonnementen groot de aanval op KPN op de multi-play markt gaat inzetten.

    KPNZiggotrple playquad playKPN CompleetAllrs in 1alles-in-1internetbreedbandaansluitingeninternetaansluitingenbreedbandaansluitingeninternetabonnementenabonnemententvtelevisietv-abonnementenkabelglasvezelDSL

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Uit mijn keuken

    Uit mijn keuken
    NPO 1 om 19:05 uur
    Neem een flinke snuif van het Net 5-programma Smaken Verschillen en top dat af met een Bed & Breakfast-sausje: in dit nieuwe Omroep MAX-programma kauwen vijf koppels elke werkdag een lekker maaltje weg in elkaars huiskamerrestaurant. De Drentse Hélène en Gerrit bijten het spits af met een mediterraan vijfgangendiner. Vallen hun kookkunsten wel in de smaak?

    TV-TIP First dates Ireland

    First dates Ireland
    NPO 3 om 19:25 uur
    Soms spatten de vonken ervan af, regelmatig wil je achter je bank kruipen van plaatsvervangende schaamte: First Dates is onweerstaanbaar herkenbaar en vermoedelijk daarom zo’n succes. Wereldwijd. Want terwijl het ooit begon in de U. S. of A., is het inmiddels in ruim twintig landen te zien. Ook in Ierland, waar maître Mateo en barman Ethan de scepter zwaaien.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)