1. Nieuws

    Ziggo blijft ook in 2016 klanten verliezen

    Het klantverlies bij Ziggo houdt ook in 2016 aan. Het kabelbedrijf heeft in het eerste kwartaal de neerwaartse spiraal nog niet weten te keren.
    Jarco Kriek
    10 mei 2016
    comments 21
    Ziggo blijft ook in 2016 klanten verliezen

    Het klantverlies bij Ziggo houdt ook in 2016 aan. Het kabelbedrijf heeft in het eerste kwartaal de neerwaartse spiraal nog niet weten te keren. Dit ondanks dat men bij Ziggo van verbeterde resultaten in 2016 uitging.


    Het totaal aantal klanten bij Ziggo blijft ondanks een verlies van 43.900 klanten nog boven de grens van vier miljoen abonnees, namelijk 4.046.500. Het kabelbedrijf moet echter alle zeilen bijzetten om aan het einde van het tweede kwartaal nog boven deze klantgrens te blijven. Het aantal huishoudens waarin Ziggo beschikbaar is, steeg met 13.500 naar ruim zeven miljoen.

    Meer internetklanten Ziggo

    Voor de consumentenmarkt is het enige lichtpuntje de stijging van het aantal klanten dat via Ziggo op internet surft. Het aantal verkochte internetabonnementen steeg met 7.500 naar 3.108.900. Het aantal klanten met een vast telefoonabonnement daalde met 3.300 naar 2.535.000. Wat verder uit de financiële cijfers van moederbedrijf Liberty Global opvalt, is dat het totaalaantal door klanten afgenomen abonnementen is gedaald. Hierdoor geven de ruim vier miljoen Ziggo-klanten maandelijks minder aan afgenomen abonnementen uit.

    Ziggo verliest, KPN wint

    Het blijvende forse klantverlies van Ziggo komt niet als een echte verrassing. KPN publiceerde twee weken geleden de eerste kwartaalcijfers van 2016. Hieruit bleek dat het telecombedrijf tienduizenden Interactieve TV-klanten meer had. Al meer dan een jaar verliest Ziggo hoofdzakelijk klanten aan KPN.

    ZiggoLiberty GlobalKPNInteractieve TVkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:15 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP The First Wives Club

    The First Wives Club
    om 09:23 uur
    In deze aangename film worden veertigers Hawn, Midler en Keaton door hun ondankbare eega's gedumpt voor jonge blaadjes. Dat roept om wraak, en wanneer de drie de handen in elkaar slaan, trakteren ze de kerels op een koekje van eigen deeg. Van het drietal is Hawn als door siliconen opgevoerde actrice de leukste. Keaton speelt op de automatische piloot een neurotisch wrak en Midler is erg leuk als grofgebekte tante. De lach wordt vooral opgewekt door geniale dialogen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)