Ziggo blijft ook na update problemen houden met Ziggo GO
Ziggo GO is een extra tv-dienst van kabelbedrijf Ziggo waarmee klanten online binnen en buiten de eigen woonomgeving onder meer live naar tv-zenders kunnen kijken. In de afgelopen maanden zijn meerdere verschillende storing bij Ziggo GO opgetreden. Met updates probeert Ziggo de storingen te verhelpen. Dat lukt voor een groot deel, maar zeker niet in alle gevallen.
Storing na update
Waar Ziggo met de updates klachten heeft verholpen over een melding dat teveel gebruikers van het abonnement gebruikmaken, melden klanten die hier geen last van hadden nu juist nieuwe problemen met Ziggo GO. In beeld bij deze groep klanten komt nu de melding dat er geen internetverbinding is. Dit nieuwe probleem lijkt zich vooral bij smartphones voor te doen. Het is onduidelijk of bepaalde modellen smartphones last van deze melding hebben dan wel of de storing zich uitsluitend voordoet bij gebruik van een bepaalde versie besturingssysteem op de smartphone.
Veel gebruikers
Overigens dient wel gezegd te worden dan het aantal gebruikers dat problemen met de mobiele tv-dienst ondervindt procentueel vrij klein is. Ziggo bedient ruim 52 procent van de huishoudens – bijna vier miljoen – van tv-diensten. Alle abonnees hebben toegang tot Ziggo GO. De kans op storing is hierdoor groter dan bijvoorbeeld KPN die ongeveer de helft van dit aantal klanten heeft of T-Mobile dat ongeveer zeven keer in aantal tv-klanten kleiner dan Ziggo is.