1. Nieuws

    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.
    Jarco Kriek
    8 mei 2015
    comments 7
    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen
    Foto: ANP

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.


    Ziggo verloor in het eerste kwartaal van 2015 47.000 klanten. Het klantverlies was in het voormalig Ziggo-gebied met 43.000 het hoogst. Ziggo heeft op dit moment 4.24 miljoen klanten terwijl het in zeven miljoen huishoudens beschikbaar is. Een daling was er ook zichtbaar bij het aantal klanten dat vaste telefoondiensten bij het kabelbedrijf afnemen. De daling betrof 7400 klanten. Een stijging was er wel bij internetklanten. Dat aantal steeg met 10.300 naar 3.07 miljoen. Met mobiele telefonie blijft Ziggo het goed doen. Het aantal klanten steeg met 29.000. KPN blijft het bedrijf dat de meeste klanten bij Ziggo wegsnoept. In de eerste drie maanden steeg het aantal klanten bij KPN Interactieve TV met bijna tachtigduizend.

    Samenvoeging UPC en Ziggo kost klanten

    De fusie tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot het huidige landelijke Ziggo heeft het kabelbedrijf klanten gekost. Ziggo CEO Baptiest Coopmans hierover: "Midden november zijn wij gestart met de integratievoorbereidingen van UPC en Ziggo, een samenvoeging die wij met zorgvuldigheid voor onze klanten uitvoeren. Tot 13 april opereerden UPC en Ziggo nog als twee separate merken in de markt met ieder hun eigen marketingbenadering. Na de afronding van de netwerkharmonisatie in maart hebben we op 13 april ons nieuwe geharmoniseerde productportfolio gelanceerd onder de merknaam Ziggo. Met nieuwe, aantrekkelijke bundels hebben we voor al onze klanten nu een sterk aanbod, waaronder Horizon TV en Replay TV, Horizon Go, MyPrime, breedbandinternetsnelheden tot maar liefst 200 Mbps voor de consumentenmarkt en 500Mbps voor de zakelijke markt, een vernieuwd mobiel aanbod en toegang tot circa twee miljoen WifiSpots in ons volledige servicegebied."

    ZiggoUPCLiberty GlobalharmonisatiefusieklantverlieschurnAlles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenkwartaalcijfersmobielvastKPNInteractieve TVkabelglasvezelDSLADSLVDSL

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)