1. Nieuws

    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.
    Jarco Kriek
    8 mei 2015
    comments 7
    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen
    Foto: ANP

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.


    Ziggo verloor in het eerste kwartaal van 2015 47.000 klanten. Het klantverlies was in het voormalig Ziggo-gebied met 43.000 het hoogst. Ziggo heeft op dit moment 4.24 miljoen klanten terwijl het in zeven miljoen huishoudens beschikbaar is. Een daling was er ook zichtbaar bij het aantal klanten dat vaste telefoondiensten bij het kabelbedrijf afnemen. De daling betrof 7400 klanten. Een stijging was er wel bij internetklanten. Dat aantal steeg met 10.300 naar 3.07 miljoen. Met mobiele telefonie blijft Ziggo het goed doen. Het aantal klanten steeg met 29.000. KPN blijft het bedrijf dat de meeste klanten bij Ziggo wegsnoept. In de eerste drie maanden steeg het aantal klanten bij KPN Interactieve TV met bijna tachtigduizend.

    Samenvoeging UPC en Ziggo kost klanten

    De fusie tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot het huidige landelijke Ziggo heeft het kabelbedrijf klanten gekost. Ziggo CEO Baptiest Coopmans hierover: "Midden november zijn wij gestart met de integratievoorbereidingen van UPC en Ziggo, een samenvoeging die wij met zorgvuldigheid voor onze klanten uitvoeren. Tot 13 april opereerden UPC en Ziggo nog als twee separate merken in de markt met ieder hun eigen marketingbenadering. Na de afronding van de netwerkharmonisatie in maart hebben we op 13 april ons nieuwe geharmoniseerde productportfolio gelanceerd onder de merknaam Ziggo. Met nieuwe, aantrekkelijke bundels hebben we voor al onze klanten nu een sterk aanbod, waaronder Horizon TV en Replay TV, Horizon Go, MyPrime, breedbandinternetsnelheden tot maar liefst 200 Mbps voor de consumentenmarkt en 500Mbps voor de zakelijke markt, een vernieuwd mobiel aanbod en toegang tot circa twee miljoen WifiSpots in ons volledige servicegebied."

    ZiggoUPCLiberty GlobalharmonisatiefusieklantverlieschurnAlles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenkwartaalcijfersmobielvastKPNInteractieve TVkabelglasvezelDSLADSLVDSL

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Studio Sport

    Studio Sport
    NPO 1 om 13:10 uur
    De 54ste editie van de enige Nederlandse wielerklassieker begint dit jaar voor het eerst niet op de markt in Maastricht, maar op 't Vrijthof. Titelverdediger is de Deen Michael Valgren, inmiddels fietsen voor Dimension data, die als outsider handig gebruik maakte van de besluiteloosheid van favorieten Peter Sagan, Alejandro Valverde en Tim Wellens en met twee vingers in zijn neus naar de zege sprintte.

    TV-TIP Batman Begins

    Batman Begins
    Veronica om 20:30 uur
    Na de moord op zijn ouders vertrekt Bruce (Christian Bale) naar het Verre Oosten, waar hij een ninja-opleiding krijgt van Ducard (Liam Neeson), die zich met zijn obscure groep League of Shadows vooral richt tegen de verregaande decadentie in de wereld. Bruce wijst hun methode af en gaat in z'n eentje de strijd aan tegen criminaliteit.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)