Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo blijkt vooralsnog niet in staat klant sneller internet te leveren

    Ziggo-klanten die het internetabonnement van Max naar het snellere GIGA willen wijzigen, moeten soms lang wachten totdat het snellere internet wordt geleverd.
    Jarco Kriek
    29 juli 2023
    comments 4
    Ziggo blijkt vooralsnog niet in staat klant sneller internet te leveren
    Foto ProShots

    Na de prijsverhoging is de maandprijs van de internetabonnementen van Max en GIGA gelijkgetrokken. Bestaande klanten met het Max internetabonnement worden echter niet automatisch naar het GIGA abonnement omgezet. Ze moeten hiervoor zelf hun abonnement wijzigen. Voor nieuwe klanten is de situatie anders. Voor hen is de keuze voor Max niet meer mogelijk. Na de internetabonnementsvorm Complete volgt direct GIGA.

     

    Lang wachten

    Maar bestaande klanten die van Max omgezet willen worden naar GIGA – dus sneller internet voor dezelfde maandprijs – krijgen dit niet in alle gevallen direct geleverd. Uit een melding op het forum van Ziggo blijkt dat soms wel drie weken geduld betracht moet worden om deze omzetting te realiseren. En dan nog komt de klantenservice van Ziggo niet verder dan het melden dat het probleem onder hun aandacht is en dat naar een oplossing gezocht wordt. Er kan daarbij niet worden aangegeven op welke termijn het probleem opgelost is.

     

    Eerdere meldingen

    Totaal TV meldde eerder al dat een deel van de klanten van Ziggo aanloopt tegen allerlei administratieve problemen. Zo zijn facturen van klanten die in juni het abonnement hebben aangepast niet in alle gevallen correct. Soms moet er zelfs dubbel betaald worden. Ook blijken bestaande klanten met oudere abonnementsvormen automatisch naar een nieuw, duurder abonnement omgezet te zijn. Dit kan wel tot 20 euro schelen in de maandelijkse kosten voor tv en internet. Ook aan deze groep klanten geeft Ziggo aan dat het abonnement op dit moment niet handmatig naar de oude abonnementsvorm met lagere maandlasten kan worden teruggezet. Dit zou te maken hebben met nieuwe software die VodafoneZiggo voor onder meer facturatie in gebruik heeft genomen. Ziggo ontkent dat de huidige problemen afkomstig zijn van een update van de ERP-software. Dit werd de afgelopen maanden in België aangegeven toen zich soortgelijke problemen voortdeden bij zusterbedrijf Telenet.

    ZiggoVodafoneZiggointernetinternetsnelheidprijsverhogingabonnementklantenservice

    Reacties