Ziggo blundert met Replay TV

Het probleem is ontstaan door een tijdelijke storing bij Ziggo. Als gevolg daarvan is de aflevering van Judas van afgelopen zondag niet op het achterliggende netwerk van Replay TV opgenomen en opgeslagen. Het terugkijken met Replay TV is hierdoor niet mogelijk. Eerder uitgezonden afleveringen van de serie waren wel met Replay TV terug te kijken. Replay TV biedt Ziggo-klanten de mogelijkheid om direct via de tv-gids van de Ziggo (Horizon) Mediabox XL of mobiele app Ziggo GO een groot deel van de uitgezonden programma’s van de meeste tv-zenders binnen zeven dagen na lineaire uitzending terug te kijken.
Uitzendrechten
Niet alle programma’s zijn met Replay TV terug te kijken. In gevallen waar dit niet mogelijk is, heeft de tv-zender – en dus ook Ziggo – de rechten niet in bezit om de content uitgesteld aan te bieden. Dit is op dit moment onder meer bij het veel bekeken programma First Dates het geval. Bij Judas speelt het probleem van ontbrekende rechten niet. Een mogelijk kijkalternatief voor Ziggo-klanten die de laatste aflevering van Judas toch willen zien, is online streamingdienst Videoland. Bij Videoland zijn alle afleveringen van de serie reclamevrij beschikbaar. Een abonnement op Videoland kost €8,95. Maar de eerste weken kan Videoland gratis geprobeerd worden. Binnen deze periode kan de bij Replay TV missende aflevering – en ook alle nog niet lineair uitgezonden afleveringen – dus voor €0,01 gekeken worden.