Ziggo doet het minder goed dan KPN

Dit alles blijkt uit onderzoek van de Nederlandse marktonderzoeker Telecompaper. KPN levert bijvoorbeeld bij het aanvullende tv-pakket Pluspakket een uitgebreid aanbod van films en series dat niet alleen met de geleverde bruikleendecoder, maar ook OTT via apps voor tablet, smartphone en Smart TV te bekijken is. In het OTT-segment wint KPN niet alleen marktaandeel van Ziggo, maar ziet het telecombedrijf in het eerste kwartaal van dit jaar de omzet met negen procent stijgen. Dit is de hoogste stijging die KPN op dit gebied in twee jaar tijd heeft gerealiseerd. De omzetstijging kwam ook door inkomsten uit verkoop van abonnementen van derden, zoals Netflix en Videoland, die direct via de bruikleendecoder beschikbaar zijn.
Netflix
Een andere conclusie van het onderzoek is dat Netflix minder snel dan voorheen groeit. Het aandeel omzet van de totale Nederlandse televisie- en videomarkt steeg met 0,8 procent. Dit is 0,2 procent minder dan de groei van KPN. Het onderdeel OTT had een aandeel van 17,2 procent tegen 15,7 procent twaalf maanden eerder.