Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo: duizenden klanten ervaren problemen met internet

    Ziggo erkent tegen het consumentenplatform Radar van AVROTROS dat duizenden klanten op dit moment problemen met de internetverbinding ervaren.
    Jarco Kriek
    17 september 2020
    comments 7
    Ziggo: duizenden klanten ervaren problemen met internet

    Storing of netwerkproblemen bij de internetaanbieder zijn voor veel Nederlanders een doorn in het oog. Zeker nu door de coronacrisis een deel van de Nederlanders verplicht moet thuiswerken en schoolgaande kinderen vaker online onderwijs krijgen. De hardnekkige problemen waar Ziggo nu mee te maken heeft, komen niet alleen bij abonnees maar ook bij het kabelbedrijf op een vervelend moment. Naar nu blijkt ervaren namelijk enkele duizenden abonnees problemen met de internetverbinding. Dit betekent niet dat getroffen klanten in het geheel niet van internet gebruik kunnen maken. In een deel van de gevallen is de internetsnelheid zo laag dat bijvoorbeeld thuisweken niet mogelijk is.


    Klantenservice

    Ondanks dat de problemen bij Ziggo bekend zijn, heeft het kabelbedrijf abonnees niet ingelicht of op de hoogte gehouden over de voortgang van het verhelpen van de storing. Het kabelbedrijf heeft volgens het hoofd van de communicatie-afdeling van VodafoneZiggo Marjolein van Oordt eerst tijd gestoken in het vinden van de oorzaak van de storing. Nu deze bekend is, kunnen de door deze storing getroffen klanten een uitleg van het kabelbedrijf verwachten.

     

    Geen internet

    Aan AVROTROS Radar laat Van Oordt weten dat de storing door een netwerkprobleem wordt veroorzaakt. "Er loopt technisch iets niet goed met het systeem dat de Mediaboxen moet herkennen." Uit deze uitspraak blijkt dat de storing zich alleen voordoet bij Ziggo-klanten die een Mediabox XL in combinatie met de ingebouwde modemfunctie gebruiken. De oplossing is gevonden, maar lijkt bij iedere klant afzonderlijk opgelost te moeten worden. "Wie het langst problemen ervaart, wordt nu als eerst geholpen", laat Van Oordt weten. Ten laatste over enkele dagen moeten alle klanten die dit netwerkprobleem hebben weer volledig en ongestoord gebruik kunnen maken van internet. In enkele gevallen hebben abonnees dan meer dan een week door Ziggo geen of slecht functionerend internet geleverd gekregen.

    ZiggoVodafoneZiggointernetinternetsnelheidstoringklantenservicecorona

    Reacties