Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo: duizenden klanten ervaren problemen met internet

    Ziggo erkent tegen het consumentenplatform Radar van AVROTROS dat duizenden klanten op dit moment problemen met de internetverbinding ervaren.
    Jarco Kriek
    17 september 2020
    comments 7
    Ziggo: duizenden klanten ervaren problemen met internet

    Storing of netwerkproblemen bij de internetaanbieder zijn voor veel Nederlanders een doorn in het oog. Zeker nu door de coronacrisis een deel van de Nederlanders verplicht moet thuiswerken en schoolgaande kinderen vaker online onderwijs krijgen. De hardnekkige problemen waar Ziggo nu mee te maken heeft, komen niet alleen bij abonnees maar ook bij het kabelbedrijf op een vervelend moment. Naar nu blijkt ervaren namelijk enkele duizenden abonnees problemen met de internetverbinding. Dit betekent niet dat getroffen klanten in het geheel niet van internet gebruik kunnen maken. In een deel van de gevallen is de internetsnelheid zo laag dat bijvoorbeeld thuisweken niet mogelijk is.


    Klantenservice

    Ondanks dat de problemen bij Ziggo bekend zijn, heeft het kabelbedrijf abonnees niet ingelicht of op de hoogte gehouden over de voortgang van het verhelpen van de storing. Het kabelbedrijf heeft volgens het hoofd van de communicatie-afdeling van VodafoneZiggo Marjolein van Oordt eerst tijd gestoken in het vinden van de oorzaak van de storing. Nu deze bekend is, kunnen de door deze storing getroffen klanten een uitleg van het kabelbedrijf verwachten.

     

    Geen internet

    Aan AVROTROS Radar laat Van Oordt weten dat de storing door een netwerkprobleem wordt veroorzaakt. "Er loopt technisch iets niet goed met het systeem dat de Mediaboxen moet herkennen." Uit deze uitspraak blijkt dat de storing zich alleen voordoet bij Ziggo-klanten die een Mediabox XL in combinatie met de ingebouwde modemfunctie gebruiken. De oplossing is gevonden, maar lijkt bij iedere klant afzonderlijk opgelost te moeten worden. "Wie het langst problemen ervaart, wordt nu als eerst geholpen", laat Van Oordt weten. Ten laatste over enkele dagen moeten alle klanten die dit netwerkprobleem hebben weer volledig en ongestoord gebruik kunnen maken van internet. In enkele gevallen hebben abonnees dan meer dan een week door Ziggo geen of slecht functionerend internet geleverd gekregen.

    ZiggoVodafoneZiggointernetinternetsnelheidstoringklantenservicecorona

    Reacties

  1. TV-TIP Joanna Lumley's Specerijenroute

    Joanna Lumley's Specerijenroute
    NPO 2 om 18:30 uur
    Absolutely Fabulous-ster Joanna Lumley werd geboren in India, en is gefascineerd door verre streken en exotische keukens. Ze reist naar landen die barsten van de specerijen en kruiden, zoals Indonesië, India en Zanzibar. Ze geniet van het natuurschoon en de schitterende kleuren, maar staat ook stil bij de bloederige onderdrukking van de bevolking in de voormalige kolonies. In de eerste aflevering is Indonesië aan de beurt. Joanna bezoekt o.a. Banda, Jakarta en de Molukken, waar ze meer leert over de geschiedenis van nootmuskaat.

    TV-TIP Help, Mijn Man is Klusser!

    Help, Mijn Man is Klusser!
    RTL 5 om 19:00 uur
    De komende weken geniet je van seizoen 15 van het verbouwprogramma Help, Mijn Man is Klusser!. Een bijzondere reeks, want de meeste deelnemers zijn maar wat blij met de hulp van John Williams en zijn team. In de eerste aflevering dreigt Petra haar man te verlaten als hij de hulp van John niet accepteert, maar Joop blijkt de redelijkheid zelve te zijn. Later in het seizoen is het zelfs de man zélf die een beroep doet op John. Natuurlijk zijn er óók weer mokkende kandidaten die het klusteam het liefst weg zouden sturen.

    Interview