Ziggo en KPN bieden honkvast tv en internet
Uit een onderzoek van Telecompaper blijkt dat klanten die bij Ziggo, KPN en Delta een triple play-abonnement met de diensten tv, internet en telefoon kopen, de minste drang hebben om naar een andere aanbieder over te stappen. Bij deze aanbieders is negentig procent of meer van de klanten niet van plan om diensten bij een andere aanbieder te kopen. Daar staat dan wel tegenover dat de instroom van nieuwe klanten bij deze aanbieders minimaal is. Ook de huidige Telfort-klanten die moeten overstappen naar de merknaam KPN hebben veelal geen drang om naar een andere leverancier over te stappen. Slechts één op de vijf huidige Telfort-klanten overweegt bij een verplichte overstap naar de merknaam KPN het telecombedrijf de rug toe te keren.
T-Mobile
Nederlanders die naar een nieuwe triple play-aanbieder overstappen, doen dit voor een aanzienlijk deel naar T-Mobile. Daar staat dan wel tegenover dat huidige klanten van dit bedrijf minder honkvast zijn en – in het licht van Ziggo en KPN gezien – vaker naar een andere aanbieder overstappen. Nederlanders kiezen vooral vanwege maandelijkse abonnementskosten voor T-Mobile, Tele2 en Online. De internetkwaliteit en het imago van het bedrijf is de onderbouwing van KPN-klanten om dit bedrijf trouw te blijven. Bij Ziggo wordt vooral de downloadsnelheid door klanten geprezen.