Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo en KPN doen mee aan Black Friday gekte

    Nederland is in de ban van Black Friday. Het koopjesfestijn is uit Amerika komen overwaaien en heeft vaste voet op Nederlandse bodem weten te zetten. Ook de twee belangrijkste aanbieders VodafoneZiggo en KPN doen mee.
    Jarco Kriek
    23 november 2018
    comments 1
    Ziggo en KPN doen mee aan Black Friday gekte
    Foto ANP

    KPN geeft bijvoorbeeld vandaag een langere kortingsperiode bij abonnementen voor vaste diensten. Officieel gelden deze aanbiedingen alleen voor nieuwe klanten. Maar een klein onderzoek leert dat ook bestaande klanten waarvan de vaste contractperiode verstreken is van deze aanbieding kunnen profiteren. Mocht de medewerker hierover moeilijk doen dan hoeft men alleen maar aan te geven dat een overstap naar een andere aanbieder overwogen wordt en dan is de Black Friday-aanbieding binnen. De kortingsperiode van het nieuwe abonnement wordt dan met een half jaar tot negen maanden verlengd. Wel moet men rekening houden dat bij het accepteren van de Black Friday-aanbieding een nieuwe verbintenis met een minimale duur van twaalf maanden wordt aangegaan.

     

    VodafoneZiggo

    Ook VodafoneZiggo doet met de gekte mee. Wie een nieuw mobiel abonnement bij Vodafone afsluit, krijgt gedurende de gehele contractperiode een korting die tot vijf euro per maand kan oplopen. Bij een tweejarig contract gaat het dus om een maximale korting van 120 euro. Bij Ziggo zijn diverse aanbiedingen met gecombineerde abonnementen waarbij internet wordt geleverd. Zo kan de internetsnelheid verhoogd worden en hoeft voor de snelheidsverhoging de eerste zes maanden niet betaald te worden. Ook kunnen enkele aanvullende tv-pakketten waaronder Ziggo Sport Totaal de eerste zes maanden voor de helft van de prijs bekeken worden. In dit geval blijft de klant de mogelijkheid behouden om het aanvullende tv-pakket maandelijks op te zeggen.

     

    Uitkijken met aanbiedingen

    Bij de meeste aanbiedingen hoeft niet vandaag de beslissing voor aankoop genomen te worden. Ze blijven geldig tot en met komende maandag. Het is maandag een nieuw bedachte koopjesjacht, namelijk Cyber Monday. Het is duidelijk dat verkopers tijdens dit weekend de omzet omhoog willen stuwen en dienstenaanbieders meer abonnementen willen verkopen. Toch moet de consument uitkijken met aanbiedingen tijdens dit weekend. In enkele gevallen constateerde Totaal TV dat voorafgaand aan dit koopjesweekend winkeliers de prijzen van artikelen omhoog hebben geschroefd om ze nu tijdens Black Friday weer in prijs te verlagen. Soms wordt hierdoor zelfs een nog hogere prijs voor een artikel betaald dan twee weken geleden het geval was. Verder moet vooral bij aanbiedingen van televisies goed opgelet worden. Bij de aanbiedingen gaat het vaak om iets oudere modellen. En soms bieden verkopers ook televisies aan die uit het buitenland afkomstig zijn en niet door de Nederlandse distributeur zijn geleverd. Dit kan problemen met de functionaliteit van bepaalde mogelijkheden in Nederland veroorzaken. Ook bij garantie kan dit mogelijk tot onverwachte gevolgen leiden.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggoKPNBlack FridayCyber Mondayaanbiedingabonnementaanbiedomgem

    Reacties

  1. TV-TIP Het Klokhuis

    Het Klokhuis
    NPO 3 om 18:44 uur
    In 2013, tijdens het 25-jarige jubileum van Het klokhuis, maakten bijna 1400 kinderen een tijdscapsule, die ze vervolgens in audiovisueel archief Beeld & Geluid digitaal begroeven. Tien jaar later is het tijd om ze, samen met oud-presentatoren Nienke de la Rive Box, Bart Meijer, Lisa Wade en Dolores Leeuwin, op te duikelen. Waar droomden de ukkies van toen van? Wat wilden ze bewaren voor de toekomst? Wat is er in het afgelopen decennium veranderd? En zijn hun toekomstvoorspellingen allemaal uitgekomen?

    TV-TIP Z Doc: Het Ware Verhaal Tussen Ford en Ferrari

    Z Doc: Het Ware Verhaal Tussen Ford en Ferrari
    RTL Z om 20:30 uur
    Begin jaren 60 staat Ferrari op omvallen. Ford heeft interesse om de boel over te nemen, vooral dankzij het succes van de renstal, Scuderia Ferrari. Wanneer de deal door toedoen van Enzo Ferrari op het laatste moment klapt, zweert Henry Ford II een raceauto te bouwen die Ferrari alle hoeken van het circuit moet laten zien. En wel tijdens de voor Ferrari belangrijkste race van allemaal: de 24 uur van Le Mans.

    Interview

    • *

      Anne-Mar Zwart

      Blauw Bloed

      Anne-Mar Zwart (37) is de nieuwe presentator van Blauw Bloed, het royalty-programma van de EO dat na ruim een jaar afwezigheid, terugkeert op tv.
      Reacties0 reactie(s)