Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo en KPN gaan samenwerken voor EPG met tv-zenders

    Broadcasters als RTL en Talpa TV hebben met distributeurs als Ziggo (Liberty Global) en KPN overeenstemming bereikt over een nieuwe tv-standaard voor gemeenschappelijke technische specificaties.
    Peter de Koning
    11 februari 2019
    comments 5
    Ziggo en KPN gaan samenwerken voor EPG met tv-zenders
    Foto ANP

    Samenwerking is op dit moment het belangrijkste speerpunt voor mediabedrijven. Zo’n vorm van samenwerking heeft nu geleid tot een uniek resultaat in de mediasector. Broadcasters en distributeurs hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe tv-standaard: een gemeenschappelijke technische specificatie voor programmasignalering. Deze standaard maakt het onder meer mogelijk om de elektronische programmagids voortdurend up-to-date te houden met de werkelijke uitzendtijden. Ook kunnen kijkers nauwkeuriger doorspoelen en terugspoelen. Voor omroepen biedt de nieuwe programmasignalering de mogelijkheid voor gepersonaliseerde reclame, bijvoorbeeld gericht op bepaalde regio’s of doelgroepen.

     

    Overleg platform media en innovatie

    De standaard is het resultaat van een jaar intensief overleg tussen broadcast-experts in de Werkgroep Programmasignalering. De werkgroep is een initiatief van Media Perspectives, het platform voor media en innovatie. De zeven partijen die deelnemen aan dit overleg, praten in 2019 verder over de standaard. Marcel Korstjens-Alling, Head of Commercial Technology van RTL Nederland, is blij met het resultaat. "Dit toont aan dat industriebreed overleg echt zin heeft." Ook Egon Verharen, Manager Innovatie van de NPO, is enthousiast. "Dat we nu overeenstemming hebben over deze standaard is goed voor de hele sector." De samenwerking moet leiden tot het ondersteunen van nieuwe toepassingen op het gebied van programmasignalering. De huidige deelnemers aan de werkgroep zijn RTL Nederland, Talpa Network, Fox Networks Group, NPO, KPN, Liberty Global, VodafoneZiggo en TVT Media.

    broadcastersdistributeursovereenkomstoverlegtvtelevisieRTLRTL NederlandTalpaTalpa TVtalpa Network

    Reacties

  1. Interview

    • *

      Leo Blokhuis

      Top 2000 Quiz

      Het was het jaar waarin Coldplay definitief doorbrak, het internet ontplofte, maar ook de onzekerheid of er nog wel leven zou zijn na 2000. Het jaar 1999 herinnert fans van NPO Radio 2 echter nog aan iets heel ánders, namelijk aan de start van de Top 2000.
      Reacties0 reactie(s)