Ziggo en KPN hebben trouwe tv-abonnees

Nederlanders zijn erg tevreden over hun provider, zo blijkt uit onderzoek mediatoezichthouder Commissariaat voor de Media (CvdM). Het gemiddelde rapportcijfer dat tv-aanbieders zoals Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile krijgen, is 7,7. Een jaar geleden was het gemiddelde cijfer 7,5. Consumenten vertrouwen in hun huidige leverancier van tv-diensten: meer dan tachtig procent is het afgelopen jaar niet van aanbieder gewijzigd. Meer dan 53 procent koopt al zes jaar of langer bij dezelfde aanbieder tv-diensten.
Cordcutting
Verder ziet CvdM geen grote verschuiving van traditionele lineaire naar online tv. In het afgelopen jaar heeft zeven procent van de Nederlanders het traditionele abonnement opgezegd en zijn als cordcutters verder door het leven gegaan. Het CvdM concludeert uit de onderzoeksresultaten dat nieuwe manieren van tv-kijken wel in opmars zijn. Jonge kijkers gebruiken vooral de mix van traditionele-, on demand- en sociale media-diensten. Oudere kijkers houden het over het algemeen alleen bij traditionele tv.