Ziggo en KPN: opgenomen films van Film1 niet meer zichtbaar

In verband met de coronacrisis bieden meerdere tv-distributeurs een gratis zenderpakket aan alle klanten aan. Bij Ziggo en KPN kan onder meer naar de vier lineaire kanalen van betaalzender Film1 gekeken worden. Het gratis kijken van Film1 stopt echter op 14 april. Wie denkt slim te zijn en voor deze datum nog enkele films op te nemen om die na de gratis kijkperiode alsnog te bekijken, komt echter bedrogen uit. Ziggo en KPN melden dat dit in het geval van cloudPVR – opnemen in de cloud – namelijk niet mogelijk is.
KPN
Bij KPN nemen alle klanten die Interactieve TV kopen met de bruikleendecoder automatisch in de cloud op. Dit betekent dat iedereen die via KPN Interactieve TV naar tv kijkt en geen Film1-abonnement koopt na 13 april niet meer naar opgenomen films van de lineaire kanalen van Film1 kan kijken. Deze zullen in veel gevallen wel in de opnamelijst blijven staan maar bij het starten van de opgenomen film wordt een controle gedaan of een abonnement wordt gekocht. Als dit niet het geval is dan wordt de film niet getoond.
Ziggo
Bij Ziggo is hetzelfde als bij KPN het geval als gebruik wordt gemaakt van de nieuwe bruikleendecoder Mediabox Next. Bij alle andere manieren waarbij naar tv-zenders bij Ziggo gekeken wordt – waaronder de bruikleendecoders Mediabox XL, Humax en Pace – worden eventueel opgenomen films van Film1 op een fysiek aanwezige harde schijf opgenomen. Deze films blijven ook na 13 april zichtbaar tot het moment dat de betreffende film(s) zelf van de harde schijf worden gewist.