Ziggo en KPN raken klanten kwijt aan prijsvechter T-Mobile
Uit het door T-Mobile Nederland gepresenteerde financieel overzicht van het tweede kwartaal blijkt het aantal Nederlanders dat vaste diensten bij T-Mobile Thuis koopt met 14.000 is gestegen. Als we naar de kwartaalcijfers van andere landelijke aanbieders van vaste diensten kijken dan wordt duidelijk dat vooral voormalige Ziggo-klanten naar T-Mobile zijn overgestapt. Dit kan te maken hebben met de steeds duidelijker wordende onvrede onder Ziggo-klanten met betrekking tot de relatief lage uploadsnelheid die Ziggo bij internetabonnementen levert. T-Mobile levert in beperkte mate via eigen glasvezels, maar overwegend via glasvezelnetwerken van KPN NetwerkNL internet. Hierbij wordt een symmetrische internetsnelheid geleverd tot maximaal 1000Mbps (1Gbps).
Te langzaam
De aanwas van 14.000 abonnees per drie maanden is voor T-Mobile te laag om binnen enkele jaren het gat naar de nummer twee aanbieder van vaste diensten KPN te dichten. KPN heeft ruim twee miljoen abonnees die een tv- en/of internetabonnement kopen. T-Mobile heeft de grens van 700.000 nog maar net bereikt.
Unlimited
Op de mobiele markt doet T-Mobile het veel beter. In de afgelopen drie maanden kon het bedrijf 70.000 nieuwe gebruikers inschrijven. Ook het Uit & Thuis FMC-aanbod bij T-Mobile is succesvol. In dit abonnement wordt Unlimited mobiel internet met het snelst beschikbare vast internet gecombineerd voor slechts 50 euro aangeboden. Dit is tientallen euro’s per maand goedkoper dan Ziggo en KPN.