Ziggo en KPN tonen Formule 1 probleemloos, Viaplay heeft weer problemen

Wie bij de providers Ziggo, KPN, T-Mobile, Delta, Caiway en Solcon een Viaplay-abonnement heeft afgesloten, kon het afgelopen weekend het begin van het nieuwe Formule 1-seizoen lineair kijken. Via het kanaal Viaplay Xtra waren de derde vrije training, kwalificatie en race op zaterdag en zondag probleemloos te volgen. In ieder geval tot 1 juni blijft het lineaire kanaal Viaplay Xtra bij deze providers in het aanbod beschikbaar. Toegang tot Viaplay Xtra is alleen mogelijk als bij de betreffende provider een Viaplay-abonnement is afgesloten.
Beeldproblemen
Als het abonnement rechtstreeks bij Viaplay is afgesloten, kan er dus niet via Viaplay Xtra naar Formule 1 worden gekeken. In dat geval is alleen het online kijken mogelijk. Een deel van de abonnees die alleen op deze manier naar Formule 1 kunnen kijken, ondervond hierbij problemen. Net als vorig seizoen werden storingen zoals het niet kunnen inloggen, het plotseling stoppen van de stream en beeldhaperingen gemeld, vooral via de sociale mediakanalen van de streamingdienst. En net als vorig seizoen ging de klantenservice van Viaplay weer nauwelijks in op de gemelde problemen.
Commentaar
Ook was er veel klaagzang over het commentaar van Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk tijdens de Formule 1 Grand Prix van Bahrein. Natuurlijk gaat het hierbij altijd om een persoonlijke mening. De klachten worden daarnaast aangezwengeld doordat het voor Nederlanders die liever het commentaar van Olav Mol horen moeilijk of zelfs onmogelijk is gemaakt om dit commentaar te beluisteren via Grand Prix Radio. Viaplay kaapte namelijk de Nederlandse radiorechten bij Grand Prix Radio weg. De radiozender moest hierdoor naar België uitwijken. Dit wekte woede bij een deel van de Formule 1-fans. Naast de klachten is er ook lof te lezen en horen voor de vernieuwende manier van commentaar van het Viaplay-duo.