Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo en KPN verliezen ondanks prijsverhoging veel geld aan OTT

    Providers als Ziggo, KPN, Odido en Delta zien de inkomsten uit lineaire tv teruglopen, ondanks prijsverhogingen.
    Jarco Kriek
    18 december 2024
    comments 2
    Ziggo en KPN verliezen ondanks prijsverhoging veel geld aan OTT
    Foto Getty Images

    De veranderende mediaconsumptie is de belangrijkste reden voor het omzetverlies van providers bij de verkoop van lineaire tv-diensten. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Nederlanders meer geld uitgeven aan OTT zoals streamingdiensten en minder aan lineaire tv. Hierdoor is de omzet uit lineaire tv-abonnementen bij providers als Ziggo en KPN in het derde kwartaal met drie procent gedaald ten opzichte van vorig jaar. Dit ondanks prijsverhogingen. Onder meer streamingdiensten als Videoland en Netflix zagen de omzet – mede gestuwd door prijsverhogingen – wel stijgen.

     

    Premium

    Een lichtpuntje voor providers is dat de omzet uit premiumabonnementen nog wel in de lift zit. Het gaat hierbij onder meer om de abonnementen van sportzenders zoals ESPN en Ziggo Sport Totaal. Niet toevallig zijn bij diverse providers in de afgelopen maanden de prijzen van deze lineaire premiumabonnementen eveneens gestegen.

    ZiggoVodafoneZiggoKPNOdidoDeltaDelta Fiberlineairtvtelevisieomzet

    Reacties