Ziggo en KPN verliezen van Delta Fiber met klantenservice
Uit het eigen jaarlijkse onderzoek van prijsvergelijker Providercheck blijkt dat de klantenservice van Delta het snelst klanten te woord staat, namelijk binnen negentig seconden. Bij het onderzoek werd iedere aanbieder in september twintig keer met verschillende vragen gebeld. Delta kwam in het onderzoek gemiddeld als snelste naar voren. Dit hoewel KPN met 47 seconden bij alle pogingen als allersnelste de telefoon voor het beantwoorden van vragen opnam.
Goedkoop
Het is geen verrassing dat in dit onderzoek budgetaanbieders in de achterhoede te vinden zijn. Budget Alles-in-1 is met meer dan tien minuten gemiddelde wachttijd de hekkensluiter. Dit is twee keer zo lang als de voorlaatste in de lijst XS4All. Dit dochterbedrijf van KPN kwam voorheen in soortgelijke onderzoeken als een van de betere aanbieders naar voren, maar tijden zijn veranderd. Een andere budgetaanbieder is Youfone en klanten zitten bij dit bedrijf gemiddeld vier minuten te wachten voordat met een klantenservicemedewerker gesproken kan worden.
Delta
Delta troeft de twee grootste landelijke aanbieders Ziggo en KPN af. KPN blijft met een gemiddelde wachttijd van 1.44 minuten Ziggo ruim voor. Bij Ziggo moet 3.13 minuten gewacht worden voordat een medewerker de telefoon opneemt. Beide Delta Fiber-aanbieders Delta en Caiway komen als beste in het onderzoek naar voren. Het onderling verschil tussen beide zusterbedrijven is zeven seconden in het voordeel van Delta.