Ziggo en KPN versoberen noodgedwongen aanvullende tv-diensten
Nederlandse distributeurs zoals Ziggo en KPN die aanvullende interactieve diensten bij een tv-abonnement leveren, hebben de dienstverlening op 1 juni noodgedwongen dienen te versoberen.
2 juni 2019
comments 12

Foto ANP
Aanleiding voor de versobering is een besluit van BBC. De Britse publieke omroep staat niet meer toe dat distributeurs de interactieve dienst Begin Gemist bij de Brits landelijke zenders aan klanten levert. Het gaat onder meer om de zenders BBC One, BBC Two en BBC Four.
Terugkijken
Ook het tot zeven dagen terugkijken van programma’s direct vanuit de tv-gids is, als dat voorheen bij een distributeur beschikbaar was, niet meer mogelijk. BBC heeft deze interactieve mogelijkheden voor alle distributeurs in de ban gedaan. Bedrijven als Ziggo en KPN kunnen dus zelf niets doen aan deze versobering van interactieve diensten bij deze BBC-zenders. De versobering geldt voor alle kijkmogelijkheden zoals tv-decoder en apps als Ziggo GO en KPN Interactieve TV App.
BBCpublieke omroepinteractieve tvtvtelevisietv-dienstabonnementZiggoVodafoneZiggoKPNBegin Gemistterugkijkentv-gidsEPGZiggo GOKPN Interactieve TV App