Ziggo en KPN zorgen voor toename aanvullende tv-pakketten
Aanbieders die zowel vaste als mobiele abonnementen verkopen, lokken klanten met gratis cadeautjes om beide dienstvormen bij hen te kopen. Als een vast en mobiel abonnement op een adres met elkaar gekoppeld worden, levert dit enkele voordelen voor de consument op. Zo wordt bijvoorbeeld de mobiele databundel verdubbeld en wordt een maandelijkse korting doorberekend. Ook bieden aanbieders als VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile de keuze voor een gratis aanvullend tv-pakket. Vooral hierdoor hebben huisgezinnen toegang tot extra zenders en/of content. Dit meldt marktonderzoeker Telecompaper.
Ziggo Sport en FOX Sports
Bij KPN en T-Mobile kan bijvoorbeeld gekozen worden voor het FOX Sports Eredivisie-abonnement dat gratis bij de combinatie van vast en mobiel – ook wel FMC genoemd – aan klanten geleverd wordt. Bij Ziggo is de keuzemogelijkheid voor FOX Sports Eredivisie niet aanwezig. Sportliefhebbers kunnen bij deze aanbieder kiezen voor het gratis abonnement Ziggo Sport Totaal. Deze betaalzender is net als Ziggo eigendom van het bedrijf VodafoneZiggo.
Films en series
Een andere mogelijkheid bij Ziggo is de keuze voor het abonnement Ziggo Movies & Series L. Hiermee kan via de bruikleendecoder en Ziggo GO-app naar honderden titels films en series – waaronder het in Nederland voor Ziggo exclusieve content van HBO – gekeken worden. Bij KPN is het Pluspakket het alternatief voor klanten die niet van voetbal houden. In dit pakket worden tientallen lineaire zenders en vele films en series via video on demand geleverd. Bij T-Mobile kan uit meerdere aanvullende zenderpakketten gekozen worden indien men FOX Sports Eredivisie geen geschikte optie vindt.