Ziggo en T-Mobile winnen met internet van KPN
Waar Ziggo en T-Mobile het aantal verkochte internetabonnementen in het tweede kwartaal van 2020 zagen stijgen, moet KPN het in dezelfde periode opnieuw met een krimp doen. T-Mobile was in het kwartaal met een winst van 12.000 breedbandinternetklanten de best presterende aanbieder. Ziggo deed het niet slecht en zag het aantal verkochte internetabonnementen met 6.000 stijgen. KPN verloor 1.000 internetklanten. Ondanks dat de krimp minder groot was dan een reeks van kwartalen hiervoor blijft KPN de slechtst presterende internetaanbieder van ‘de grote drie’. Dit blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Telecompaper heeft gepubliceerd.
Meer internet
In een groeiende internetmarkt blijft Ziggo de grootste aanbieder. Het kabelbedrijf heeft 3,4 miljoen breedbandinternetklanten. KPN blijft met ruim 2 miljoen internetklanten nummer 2, ruim voor T-Mobile. T-Mobile verkocht aan het einde van het tweede kwartaal 628.000 internetabonnementen.