Ziggo ervaart klachtenstroom na update Ziggo GO
Ziggo maakte de update voor Ziggo GO al met enige vertraging openbaar. In eerste instantie kondigde het kabelbedrijf deze update voor mei aan. Hij werd uiteindelijk in juni uitgerold. Desondanks leidt de nieuwe versie van Ziggo GO tot klachten bij een deel van de abonnees. De klachten zijn niet beperkt tot één apparaat.
Veel apparaten
Zowel gebruikers van Ziggo GO op mobiele apparaten als op bijvoorbeeld online mediaspelers klagen dat onderdelen van de app niet of niet goed functioneren. Dit ongeacht gebruik van de besturingsplatformen Android (Google) en iOS (Apple). Ook bij webgebruik van Ziggo GO en het streamen van content via Chromecast naar een groter beeldscherm is de online tv-dienst niet klachtenvrij.
Klantenforum
Ziggo heeft op het eigen klantenforum een discussie geopend waarin klanten problemen met Ziggo GO kunnen melden. Op deze manier hoopt Ziggo de klachten te inventariseren om met deze feedback Ziggo GO via een nieuwe update te kunnen verbeteren.
Wat is Ziggo GO?
Ziggo GO is de online tv-dienst van Ziggo waarmee vrijwel alle klanten – met uitzondering van afname van alleen een internet-only abonnement – online kunnen kijken naar tv-zenders binnen hun abonnement. Dit kan zowel live als uitgesteld via de optie Replay TV. Verder is het bij bepaalde abonnementen mogelijk om naar films en series te kijken op elk gewenst tijdstip. Bij gebruik van de bruikleendecoders Mediabox Next, Mediabox Next Mini en Mediabox XL kunnen ook programma’s voor opname ingesteld worden en eerder opgenomen programma’s tot 365 dagen na opname teruggekeken worden.