Ziggo geeft uitleg over de komende prijsverhoging
Ziggo verhoogt op 1 juli de prijs van zijn abonnementen met gemiddeld 8,5 procent. Dit leidt tot een maximale prijsverhoging van €7,75 per maand. Ziggo benadrukt dat de prijsaanpassing het gevolg is van het doorbereken van de inflatiecorrectie. Die bedroeg op 1 januari tien procent. Ziggo is niet de enige aanbieder van vaste diensten die de abonnementsprijzen gaat aanpassen. Eerder verhoogde T-Mobile de prijs van alle lopende abonnementen met 8,6 procent. Ook Delta en Caiway verhoogden de abonnementsprijzen. KPN gaat net als Ziggo op 1 juli de prijs van abonnementen aanpassen. De verwachting is dat het telecombedrijf begin mei meer informatie over de prijsaanpassing geeft.
Opzeggen
Ziggo geeft zijn klanten meer duidelijkheid over de komende prijsaanpassing op het eigen community forum. Ook wordt uitgelegd waarom het niet mogelijk is om een abonnement binnen de contractvaste periode kosteloos op te zeggen, met de prijsverhoging als reden. Buiten de contractvaste periode kunnen Ziggo-klanten met inachtneming van een maand opzegtermijn hun abonnement altijd kosteloos opzeggen.