Ziggo geeft uitleg over problemen bij incasso abonnementen

De klagende klanten verwijzen naar een automatische incasso die soms een week eerder dan voorheen het geval was van de bankrekening werd afgeschreven. Vooral mensen met een uitkering of met een smalle beurs klaagden hierover, bijvoorbeeld via het online forum.
Eenmalig
In een reactie laat een woordvoerder van VodafoneZiggo aan Totaal TV weten dat het hier om een uitzondering gaat. “Ziggo voert gedurende de maand automatische incasso’s uit, verspreid over verschillende facturatieperiodes. De exacte afschrijvingsdatum verschilt per klant en kan van maand tot maand variëren, onder meer door weekenden en feestdagen. We streven ernaar om dit zo consistent mogelijk te laten verlopen.” Toch ging het deze maand mis. “Bij een deel van onze klanten is op de factuur en in de e-mail een afwijkende incassodatum vermeld. In sommige gevallen is het bedrag ook vroeger afgeschreven dan gebruikelijk. We begrijpen dat dit tot verwarring heeft geleid en dat dit vervelend is voor de betrokken klanten. Klanten kunnen erop vertrouwen dat het bedrag vanaf volgende maand weer wordt afgeschreven op de afgesproken datum.” VodafoneZiggo verwijst naar de Ziggo-servicekanalen zoals klantenservice en webcare omtrent vragen over facturen, incasso’s en informatie over het storneren van een automatische betaling.
Langere tijd
Er zijn echter Ziggo-klanten die beweren dat zij al langere tijd opmerken dat de automatische incasso van hun maandelijkse factuur stapsgewijs eerder plaatsvindt. Hierdoor zou de incasso meer dan een week eerder dan voorheen het geval was plaatsvinden. Het is echter deze maand voor de eerste keer dat een grotere groep klanten klaagt over vroegtijdig incasseren van de factuur.










