Ziggo in de race voor Digital Communication Award

VodafoneZiggo maakte De tweede kelder in samenwerking met Omroep West. Het programma werd volledig door jongeren letterlijk in de kelder van de Tweede Kamer op het Binnenhof in Den Haag gemaakt. VodafoneZiggo begon dit programma als journalistiek experiment. In twee maanden tijd leerden studenten en pas afgestudeerden onder leiding van enkele vakdeskundigen een journalistiek programma in elkaar te zetten.
Kijkers
De tweede kelder werd geïnitieerd door Gradus Vos en Tamara Evers van VodafoneZiggo, in samenwerking met Omroep West, Nieuwspoort en de Dutch Filmers Academy. Het programma is nu genomineerd voor de Europese prijs Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen uit heel Europa werden de beste campagnes, waaronder De tweede kelder, geselecteerd en voorgedragen voor de award. In totaal werden 34 afleveringen van het programma gemaakt. Naar iedere aflevering keken, inclusief de herhalingen, gemiddeld 100.000 kijkers. De tweede kelder werd uitgezonden via het Ziggo-only kanaal Ziggo Kanaal 13 en was ook online te bekijken.