Ziggo GO blijft hoofdpijndossier voor Ziggo, maar problemen nu opgelost
Diverse Ziggo-abonnees lieten de afgelopen dagen weten niet meer te kunnen inloggen bij online tv-dienst Ziggo GO. De eerste problemen werden net voor de jaarwisseling gemeld. Ziggo laat nu via het eigen klant-helpt-klant forum weten dat de meest recent gemelde problemen vanaf vandaag opgelost moeten zijn. Als er toch geen toegang tot de online dienst verkregen kan worden, adviseert het kabelbedrijf het huidige wachtwoord te wijzigen. Als daarna nog steeds geen toegang tot Ziggo GO mogelijk is, dan kan de abonnee een melding bij het kabelbedrijf maken en wordt een onderzoek ingesteld.
Veel problemen
De meest recente problemen gelden zowel bij gebruik van de internetomgeving als bij de apps van Ziggo GO. Het is niet de eerste keer dat Ziggo problemen heeft met de online tv-dienst. Enkele maanden geleden mislukte een update waardoor eveneens geen toegang tot de dienst verkregen kon worden via vooral de app voor Android TV OS/Google TV. In het verleden werden meer storingen gemeld die gedurende langere tijd waarneembaar waren. Ziggo GO blijkt storingsgevoeliger te zijn dan online tv-diensten van providers als KPN en T-Mobile. Daarbij dient wel aangetekend te worden dat Ziggo GO – door het grotere aantal Ziggo-abonnees – door meer mensen gelijktijdig wordt gebruikt.