Ziggo GO gaat weer door storing onderuit tijdens Europees voetbal
Ziggo heeft de wind de afgelopen periode niet in de zeilen gehad. Het kabelbedrijf blijft aan de lopende band klanten verliezen. Het imago krijgt opnieuw een knauw nu de online dienst Ziggo GO het voor de tweede keer in twee speelronden van de voorronde van de Europa League tijdens een wedstrijd van Ajax laat afweten. Door storing konden veel voetballiefhebbers het begin van de voetbalwedstijd niet online volgen. Saillant detail is dat Ziggo juist de hoofdsponsor van Ajax is. Net als bij de vorige storing van de wedstrijd van Ajax opende Ziggo het YouTube-kanaal van Ziggo Sport om getroffen voetballiefhebbers toch naar Ajax te laten kijken.
Lineair
Ziggo gebruikt Ziggo GO om kijkers met een lineair abonnement bij concurrenten als KPN, Odido en Delta en cordcutters toch gratis naar Europese voetbalwedstrijden van Nederlandse clubs te laten kijken. Ziggo-klanten kunnen dit voetbalaanbod gewoon lineair zien. Wie bij overige providers lineair wil kijken, moet daarvoor een aanvullend Ziggo Sport Totaal-abonnement nemen. Wie lineair naar de wedstrijd van Ajax keek had geen last van de problemen bij Ziggo.