Ziggo haalt bij groot deel klanten onaangekondigd geld eerder van rekening

Waar het eerst alleen leek te gaan om een deel van de klanten bij wie de automatische afschrijving op de 29ste dag van de maand zou plaatsvinden, blijkt dat veel meer klanten klagen. Zij ervaren dat de incassodatum van de maandelijkse factuur plots enkele dagen tot een week is vervroegd, zonder bericht vooraf. De klantenservice van Ziggo – zowel telefonisch als webcare – ontvangt hierover veel vragen.
Storneren
Als antwoord ontvangen klagende klanten dat het bedrag bij de bank gestorneerd kan worden als de vervroegde betaling niet in hun financiële plaatje past. Zij moeten het bedrag dan later zelf aan Ziggo overmaken of wachten tot het moment dat Ziggo opnieuw het bedrag van de bankrekening wil afschrijven of een herinnering van het openstaande bedrag stuurt. Bedrijven moeten eerst minimaal één herinnering sturen voordat ze eventueel incassokosten in rekening mogen brengen.
Oproep
Verontwaardigde Ziggo-abonnees roepen inmiddels op om de eerdere afschrijving te storneren, ook als deze niet tot financiële problemen leidt. Dit om duidelijk te maken dat de handelswijze van Ziggo niet correct is. Het op grote schaal storneren van automatische afschrijvingen kan voor Ziggo mogelijk tot administratieve problemen of extra kosten leiden.










