Ziggo heeft hardnekkige storing bij Ziggo GO
Het aantal meldingen op het eigen forum van Ziggo over het niet kunnen gebruiken van online diensten loopt op. De klagende klanten melden niet alleen dat ze geen gebruik kunnen maken van Ziggo GO. Ook het inloggen in de persoonlijke klantomgeving MijnZiggo blijkt voor een (klein) deel van de klanten niet mogelijk te zijn.
Probleem bekend
Het probleem is al enige tijd bekend bij het kabelbedrijf. Tot een oplossing is het tot op heden echter nog niet gekomen. Ziggo blijkt hiervoor afhankelijk te zijn van een ‘oplospartij’, zo blijkt uit een melding van een Ziggo-medewerker. “We hebben de afgelopen week opnieuw contact gehad met de oplospartij. Zij zijn de situatie opnieuw aan het onderzoeken. Wij houden je op de hoogte”, aldus een moderator op het forum van het kabelbedrijf. Dit is nu echter al meer dan een week geleden.
Niet kijken
In de tussentijd verschijnen er steeds meer meldingen, vooral over het niet kunnen gebruiken van Ziggo GO. Dit komt voor een deel van de gedupeerden op een slecht moment. In deze vakantieperiode wordt de online dienst intensief gebruikt om in landen van de Europese Unie (EU) naar Nederlandse tv-zenders te kijken via tablet of smartphone. Bij gebruik van Ziggo GO verschijnen er door de storing verschillende foutmeldingen in beeld.