1. Nieuws

    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten.
    Jarco Kriek
    23 september 2014
    comments 11
    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten. Dat blijkt ook uit Triple play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014.

    Triple play wordt in Nederland in het algemeen alles-in-1 genoemd. Alles-in-1-abonnementen zijn door aanbieders het meeste aan klanten verkocht. Ruim 56 procent van de huishoudens neemt deze abonnementsvorm bij een aanbieder af. Alles-in-1 is voor aanbieders op de vaste markt belangrijk omdat alle diensten zelf geleverd worden en er dus geen direct klantcontact met een andere concurrerende aanbieder is. Dat is dan ook de reden dat de meeste advertentiecampagnes voor vaste markt-diensten op dit soort abonnementen gericht zijn.

    Klant belangrijk

    Omdat de markt dynamisch en sterk concurrerend is, wordt de kwaliteit van het klantcontact voor aanbieders steeds belangrijker. Dat blijkt ook uit het Play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014. Hieruit blijkt dat de klanttevredenheid beter dan voorheen is. De Net Promotor Score (NPS) komt uit op -6. Een jaar geleden stond deze nog op -17. Deze score meet welk deel van de klanten een provider aan anderen zouden aanraden. De klanten van Ziggo (0) en KPN (-4) zijn het meest tevreden over de geleverde diensten. UPC (-13), Online.nl (-17) en Tele2 (-18) volgen op gepaste afstand.

    Top 3

    In het werven van nieuwe alles-in-1-klanten zijn KPN, UPC en Ziggo het afgelopen kwartaal het meest succesvol gebleken. Ziggo heeft met 37 procent het grootste aandeel alles-in-1-klanten. UPC (23 procent) en KPN (21 procent) maken de top 3 compleet. Het percentage klanten dat naast het alles-in-1-abonnement ook een pluspakket afneemt, is stabiel gebleven, maar KPN-klanten nemen gemiddeld meer pluspakketten af dan bij UPC en Ziggo.

    Alles-in-1 ZiggoZiggoTriple Play InsightsTelecompapertriple playtvtelevisieinternettelefoonKPNUPCCanalDigitaalOnline.nlTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)