1. Nieuws

    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten.
    Jarco Kriek
    23 september 2014
    comments 11
    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten. Dat blijkt ook uit Triple play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014.

    Triple play wordt in Nederland in het algemeen alles-in-1 genoemd. Alles-in-1-abonnementen zijn door aanbieders het meeste aan klanten verkocht. Ruim 56 procent van de huishoudens neemt deze abonnementsvorm bij een aanbieder af. Alles-in-1 is voor aanbieders op de vaste markt belangrijk omdat alle diensten zelf geleverd worden en er dus geen direct klantcontact met een andere concurrerende aanbieder is. Dat is dan ook de reden dat de meeste advertentiecampagnes voor vaste markt-diensten op dit soort abonnementen gericht zijn.

    Klant belangrijk

    Omdat de markt dynamisch en sterk concurrerend is, wordt de kwaliteit van het klantcontact voor aanbieders steeds belangrijker. Dat blijkt ook uit het Play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014. Hieruit blijkt dat de klanttevredenheid beter dan voorheen is. De Net Promotor Score (NPS) komt uit op -6. Een jaar geleden stond deze nog op -17. Deze score meet welk deel van de klanten een provider aan anderen zouden aanraden. De klanten van Ziggo (0) en KPN (-4) zijn het meest tevreden over de geleverde diensten. UPC (-13), Online.nl (-17) en Tele2 (-18) volgen op gepaste afstand.

    Top 3

    In het werven van nieuwe alles-in-1-klanten zijn KPN, UPC en Ziggo het afgelopen kwartaal het meest succesvol gebleken. Ziggo heeft met 37 procent het grootste aandeel alles-in-1-klanten. UPC (23 procent) en KPN (21 procent) maken de top 3 compleet. Het percentage klanten dat naast het alles-in-1-abonnement ook een pluspakket afneemt, is stabiel gebleven, maar KPN-klanten nemen gemiddeld meer pluspakketten af dan bij UPC en Ziggo.

    Alles-in-1 ZiggoZiggoTriple Play InsightsTelecompapertriple playtvtelevisieinternettelefoonKPNUPCCanalDigitaalOnline.nlTele2

    Reacties

  1. TV-TIP De aardappeleters

    De aardappeleters
    NPO 2 om 19:15 uur
    In dit tweede seizoen gaat Joris Vermeer weer op zoek naar de achtergronden van ons dagelijkse eten. En hij doet een verbijsterende ontdekking. De schnitzel is Nederlands! Net als tulpen, molens en soft drugs. De naam van het stukje vlees is gebaseerd op de Achterhoekse uitspraak van ?afsnijdsel?.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD KLEM S2

      Er kleeft bloed aan de handen van Hugo Warmond en hij is meer dan ooit verstrengeld met ex-topcrimineel Marius Milner. Ze krijgen dan ook al snel te maken met malafide accountants, ontsporende gezinsbeslommeringen en de wraakzuchtige lange arm van de onderwereld. Totaal TV geeft dit tweede seizoen vijf keer weg op dvd.

    TV-TIP Een huis vol

    Een huis vol
    NPO 1 om 19:20 uur
    Daar zitten ze dan: de familie Lopez. Bijna is het vakantietijd en dat houdt in dat Talitha afscheid gaat nemen van de basisschool. Publiekslieveling Jay ziet in dat er een nieuw tijdperk voor haar aanbreekt en is solidair met Talitha, dus duiken ze samen in de wereld van make-up.