1. Nieuws

    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten.
    Jarco Kriek
    23 september 2014
    comments 11
    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten. Dat blijkt ook uit Triple play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014.

    Triple play wordt in Nederland in het algemeen alles-in-1 genoemd. Alles-in-1-abonnementen zijn door aanbieders het meeste aan klanten verkocht. Ruim 56 procent van de huishoudens neemt deze abonnementsvorm bij een aanbieder af. Alles-in-1 is voor aanbieders op de vaste markt belangrijk omdat alle diensten zelf geleverd worden en er dus geen direct klantcontact met een andere concurrerende aanbieder is. Dat is dan ook de reden dat de meeste advertentiecampagnes voor vaste markt-diensten op dit soort abonnementen gericht zijn.

    Klant belangrijk

    Omdat de markt dynamisch en sterk concurrerend is, wordt de kwaliteit van het klantcontact voor aanbieders steeds belangrijker. Dat blijkt ook uit het Play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014. Hieruit blijkt dat de klanttevredenheid beter dan voorheen is. De Net Promotor Score (NPS) komt uit op -6. Een jaar geleden stond deze nog op -17. Deze score meet welk deel van de klanten een provider aan anderen zouden aanraden. De klanten van Ziggo (0) en KPN (-4) zijn het meest tevreden over de geleverde diensten. UPC (-13), Online.nl (-17) en Tele2 (-18) volgen op gepaste afstand.

    Top 3

    In het werven van nieuwe alles-in-1-klanten zijn KPN, UPC en Ziggo het afgelopen kwartaal het meest succesvol gebleken. Ziggo heeft met 37 procent het grootste aandeel alles-in-1-klanten. UPC (23 procent) en KPN (21 procent) maken de top 3 compleet. Het percentage klanten dat naast het alles-in-1-abonnement ook een pluspakket afneemt, is stabiel gebleven, maar KPN-klanten nemen gemiddeld meer pluspakketten af dan bij UPC en Ziggo.

    Alles-in-1 ZiggoZiggoTriple Play InsightsTelecompapertriple playtvtelevisieinternettelefoonKPNUPCCanalDigitaalOnline.nlTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Sudan: De laatste neushoorn

    Sudan: De laatste neushoorn
    NPO 2 om 17:25 uur
    Neushoorn Sudan werd dertig jaar geleden gevangen in het zuiden van Sudan. Een eenzaam leven in een Tsjechische dierentuin was zijn lot, totdat Sudan in 2009 terug naar Afrika gevlogen werd om zijn soort te redden. Hij overleed op 19 maart.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 18:00 uur
    Gastón Pereiro is een grijze muis in potjes tegen Fortuna Sittard en NAC, maar speelt vooraan de punt op het middenveld, achter Luuk de Jong en heeft van die acties die niet te voorspellen zijn. We zijn benieuwd hoe hij zich houdt tegen Harry Kane & Co: Tottenham Hotspur.