1. Nieuws

    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten.
    Jarco Kriek
    23 september 2014
    comments 11
    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten. Dat blijkt ook uit Triple play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014.

    Triple play wordt in Nederland in het algemeen alles-in-1 genoemd. Alles-in-1-abonnementen zijn door aanbieders het meeste aan klanten verkocht. Ruim 56 procent van de huishoudens neemt deze abonnementsvorm bij een aanbieder af. Alles-in-1 is voor aanbieders op de vaste markt belangrijk omdat alle diensten zelf geleverd worden en er dus geen direct klantcontact met een andere concurrerende aanbieder is. Dat is dan ook de reden dat de meeste advertentiecampagnes voor vaste markt-diensten op dit soort abonnementen gericht zijn.

    Klant belangrijk

    Omdat de markt dynamisch en sterk concurrerend is, wordt de kwaliteit van het klantcontact voor aanbieders steeds belangrijker. Dat blijkt ook uit het Play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014. Hieruit blijkt dat de klanttevredenheid beter dan voorheen is. De Net Promotor Score (NPS) komt uit op -6. Een jaar geleden stond deze nog op -17. Deze score meet welk deel van de klanten een provider aan anderen zouden aanraden. De klanten van Ziggo (0) en KPN (-4) zijn het meest tevreden over de geleverde diensten. UPC (-13), Online.nl (-17) en Tele2 (-18) volgen op gepaste afstand.

    Top 3

    In het werven van nieuwe alles-in-1-klanten zijn KPN, UPC en Ziggo het afgelopen kwartaal het meest succesvol gebleken. Ziggo heeft met 37 procent het grootste aandeel alles-in-1-klanten. UPC (23 procent) en KPN (21 procent) maken de top 3 compleet. Het percentage klanten dat naast het alles-in-1-abonnement ook een pluspakket afneemt, is stabiel gebleven, maar KPN-klanten nemen gemiddeld meer pluspakketten af dan bij UPC en Ziggo.

    Alles-in-1 ZiggoZiggoTriple Play InsightsTelecompapertriple playtvtelevisieinternettelefoonKPNUPCCanalDigitaalOnline.nlTele2

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Das Boot

    Das Boot
    NPO 2 om 20:00 uur
    De bemanning van de U-612 vaart in deze laatste aflevering terug naar La Rochelle. Opgelucht, maar tegelijkertijd verslagen. Om de perikelen aan boord van de U-612 te verhullen, verzint de bemanning een list.

    TV-TIP Those Who Kill

    Those Who Kill
    NPO 3 om 20:30 uur
    Hoewel het halve land in 2011 nagelbijtend voor de tv zat, trok het Deense TV2 na het eerste seizoen toch de stekker uit Those Who Kill. Er volgden weliswaar nog wat remakes, waaronder De Jacht op SBS6, maar daarna werd het stil rond speurdersduo Bach en Cedergren. Totdat Viaplay, zeg maar het Scandinavische Videoland, de serie begin dit jaar nieuw leven inblies. Met een nieuwe cast én een nieuw verhaal. Het tweede seizoen start met de speurtocht naar de zeventienjarige Julie, een zaak die rechercheur Jan Michelsen al een half jaar wakker houdt.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)