1. Nieuws

    Ziggo heeft minder last van glasvezel

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2013
    comments 0
    Ziggo heeft minder last van glasvezel
    Foto: ANP

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.

    Uit de financiële cijfers over het derde kwartaal blijkt dat het aantal klanten bij Ziggo met 7.000 is geslonken. Dat is veel minder dan in eerdere kwartalen door het kabelbedrijf werd gerapporteerd. Zo daalde in de afgelopen maanden het aantal klanten met 121.000. In de afgelopen drie kwartalen moest Ziggo per kwartaal gemiddeld 38.000 huishoudens uit het klantenbestand schrappen. Ziggo lijkt in het afgelopen kwartaal dus minder last van naar glasvezel overstappende klanten te hebben gehad. Of Ziggo de aanval van glasvezelproviders in haar verzorgingsgebied echt heeft gepareerd, moet over drie maanden blijken. De huidige cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de maanden juli, augustus en september, de traditionele vakantiemaanden waarin altijd minder van provider overstappende huishoudens waarneembaar zijn.

    Tien procent minder digitale tv-klanten

    In een jaar tijd heeft Ziggo wel meer klanten verloren die een aanvullend digitaal tv-abonnement naast het TV Standaard-abonnement afnamen. Op dit moment nemen Ziggo-klanten 848.000 aanvullende tv-abonnementen af. Dat is 9,7 procent minder dan een jaar geleden. Ook hierbij is een stagnatie te zien. In het derde kwartaal bleef het aantal aanvullende tv-abonnementen gelijk met het tweede kwartaal. Het aantal analoge kijkers daalt – zoals verwacht – minder snel dan voorheen. In de zomermaanden daalde het aantal op het primaire televisietoestel analoog kijkende Ziggo-klanten met 21.000 naar 532.000.

    Alles-in-1 in de lift

    Voor Ziggo is belangrijk dat het aantal Alles-in-1-abonnementen blijft stijgen. Bij deze abonnementen wordt naast tv ook internet en telefonie gebundeld in één abonnement afgenomen. In het derde kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-klanten met 37.000, oftewel 2,5 procent. In de afgelopen twaalf maanden werd bij Alles-in-1-abonnementen een stijging van 8,2 procent gerealiseerd. Op dit moment nemen 53,9 procent van de Ziggo-klanten een Alles-in-1-abonnement af.

    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Super Cup

    UEFA Super Cup
    Veronica om 20:30 uur
    Het zal even wennen zijn voor Real Madrid, het vertrek van Ronaldo. Na drie Champions League-zeges verdwijnt er toch een zweem van onaantastbaarheid uit de ploeg. En dan is de eerste serieuze krachtmeting ook nog de Europese Supercup tegen stadsgenoot Atlético, met wereldkampioen Antoine Griezmann als speerpunt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Machete Kills

    Machete Kills
    RTL 7 om 20:30 uur
    Voor het vervolg op Machete is weer een bizarre verzameling acteurs bij elkaar gesprokkeld. Wie de eerste Machete-film heeft ­gezien, of zelfs maar de trailer, weet wat hij kan verwachten in dit vervolg. Meteen aan het begin wordt de toon gezet met een karrenvracht aan melige humor en bloederig geweld.