1. Nieuws

    Ziggo heeft minder last van glasvezel

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2013
    comments 0
    Ziggo heeft minder last van glasvezel
    Foto: ANP

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.

    Uit de financiële cijfers over het derde kwartaal blijkt dat het aantal klanten bij Ziggo met 7.000 is geslonken. Dat is veel minder dan in eerdere kwartalen door het kabelbedrijf werd gerapporteerd. Zo daalde in de afgelopen maanden het aantal klanten met 121.000. In de afgelopen drie kwartalen moest Ziggo per kwartaal gemiddeld 38.000 huishoudens uit het klantenbestand schrappen. Ziggo lijkt in het afgelopen kwartaal dus minder last van naar glasvezel overstappende klanten te hebben gehad. Of Ziggo de aanval van glasvezelproviders in haar verzorgingsgebied echt heeft gepareerd, moet over drie maanden blijken. De huidige cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de maanden juli, augustus en september, de traditionele vakantiemaanden waarin altijd minder van provider overstappende huishoudens waarneembaar zijn.

    Tien procent minder digitale tv-klanten

    In een jaar tijd heeft Ziggo wel meer klanten verloren die een aanvullend digitaal tv-abonnement naast het TV Standaard-abonnement afnamen. Op dit moment nemen Ziggo-klanten 848.000 aanvullende tv-abonnementen af. Dat is 9,7 procent minder dan een jaar geleden. Ook hierbij is een stagnatie te zien. In het derde kwartaal bleef het aantal aanvullende tv-abonnementen gelijk met het tweede kwartaal. Het aantal analoge kijkers daalt – zoals verwacht – minder snel dan voorheen. In de zomermaanden daalde het aantal op het primaire televisietoestel analoog kijkende Ziggo-klanten met 21.000 naar 532.000.

    Alles-in-1 in de lift

    Voor Ziggo is belangrijk dat het aantal Alles-in-1-abonnementen blijft stijgen. Bij deze abonnementen wordt naast tv ook internet en telefonie gebundeld in één abonnement afgenomen. In het derde kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-klanten met 37.000, oftewel 2,5 procent. In de afgelopen twaalf maanden werd bij Alles-in-1-abonnementen een stijging van 8,2 procent gerealiseerd. Op dit moment nemen 53,9 procent van de Ziggo-klanten een Alles-in-1-abonnement af.

    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan nu gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)