1. Nieuws

    Ziggo heeft minder last van glasvezel

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2013
    comments 0
    Ziggo heeft minder last van glasvezel
    Foto: ANP

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.

    Uit de financiële cijfers over het derde kwartaal blijkt dat het aantal klanten bij Ziggo met 7.000 is geslonken. Dat is veel minder dan in eerdere kwartalen door het kabelbedrijf werd gerapporteerd. Zo daalde in de afgelopen maanden het aantal klanten met 121.000. In de afgelopen drie kwartalen moest Ziggo per kwartaal gemiddeld 38.000 huishoudens uit het klantenbestand schrappen. Ziggo lijkt in het afgelopen kwartaal dus minder last van naar glasvezel overstappende klanten te hebben gehad. Of Ziggo de aanval van glasvezelproviders in haar verzorgingsgebied echt heeft gepareerd, moet over drie maanden blijken. De huidige cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de maanden juli, augustus en september, de traditionele vakantiemaanden waarin altijd minder van provider overstappende huishoudens waarneembaar zijn.

    Tien procent minder digitale tv-klanten

    In een jaar tijd heeft Ziggo wel meer klanten verloren die een aanvullend digitaal tv-abonnement naast het TV Standaard-abonnement afnamen. Op dit moment nemen Ziggo-klanten 848.000 aanvullende tv-abonnementen af. Dat is 9,7 procent minder dan een jaar geleden. Ook hierbij is een stagnatie te zien. In het derde kwartaal bleef het aantal aanvullende tv-abonnementen gelijk met het tweede kwartaal. Het aantal analoge kijkers daalt – zoals verwacht – minder snel dan voorheen. In de zomermaanden daalde het aantal op het primaire televisietoestel analoog kijkende Ziggo-klanten met 21.000 naar 532.000.

    Alles-in-1 in de lift

    Voor Ziggo is belangrijk dat het aantal Alles-in-1-abonnementen blijft stijgen. Bij deze abonnementen wordt naast tv ook internet en telefonie gebundeld in één abonnement afgenomen. In het derde kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-klanten met 37.000, oftewel 2,5 procent. In de afgelopen twaalf maanden werd bij Alles-in-1-abonnementen een stijging van 8,2 procent gerealiseerd. Op dit moment nemen 53,9 procent van de Ziggo-klanten een Alles-in-1-abonnement af.

    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP In De Leeuwenhoek

    In De Leeuwenhoek
    NPO 2 om 20:25 uur
    Hugo Borst en Adelheid Roosen hebben één ding gemeen: hun moeders werden dement. Ze vertoeven een maand op gesloten afdeling van een Rotterdams verzorgingstehuis. Om leven in de brouwerij te brengen, gaat de hele afdeling naar de kapper en wordt er een rode loper uitgerold.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET A QUIET PLACE

      In deze thriller probeert een familie in stilte te overleven terwijl ze bedreigd worden door wezens die op geluid afkomen. Als ze je horen, zullen ze op je jagen... A Quiet Place draait vanaf nu in de bioscopen. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een deken én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Oplichters in het buitenland

    Oplichters in het buitenland
    SBS6 om 20:30 uur
    Kees van der Spek is geen toppresentator, maar SBS vindt het kennelijk genoeg. Dat zei hij vorig jaar zélf in een interview. Van der Spek kan er zeker wat van, anders presenteer je niet zes seizoenen lang Oplichters in het buitenland. Als je nú goed oplet, tuin je nooit meer in een toeristenval. Ben je mooi spekkoper...