1. Nieuws

    Ziggo heeft minder last van glasvezel

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2013
    comments 0
    Ziggo heeft minder last van glasvezel
    Foto: ANP

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.

    Uit de financiële cijfers over het derde kwartaal blijkt dat het aantal klanten bij Ziggo met 7.000 is geslonken. Dat is veel minder dan in eerdere kwartalen door het kabelbedrijf werd gerapporteerd. Zo daalde in de afgelopen maanden het aantal klanten met 121.000. In de afgelopen drie kwartalen moest Ziggo per kwartaal gemiddeld 38.000 huishoudens uit het klantenbestand schrappen. Ziggo lijkt in het afgelopen kwartaal dus minder last van naar glasvezel overstappende klanten te hebben gehad. Of Ziggo de aanval van glasvezelproviders in haar verzorgingsgebied echt heeft gepareerd, moet over drie maanden blijken. De huidige cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de maanden juli, augustus en september, de traditionele vakantiemaanden waarin altijd minder van provider overstappende huishoudens waarneembaar zijn.

    Tien procent minder digitale tv-klanten

    In een jaar tijd heeft Ziggo wel meer klanten verloren die een aanvullend digitaal tv-abonnement naast het TV Standaard-abonnement afnamen. Op dit moment nemen Ziggo-klanten 848.000 aanvullende tv-abonnementen af. Dat is 9,7 procent minder dan een jaar geleden. Ook hierbij is een stagnatie te zien. In het derde kwartaal bleef het aantal aanvullende tv-abonnementen gelijk met het tweede kwartaal. Het aantal analoge kijkers daalt – zoals verwacht – minder snel dan voorheen. In de zomermaanden daalde het aantal op het primaire televisietoestel analoog kijkende Ziggo-klanten met 21.000 naar 532.000.

    Alles-in-1 in de lift

    Voor Ziggo is belangrijk dat het aantal Alles-in-1-abonnementen blijft stijgen. Bij deze abonnementen wordt naast tv ook internet en telefonie gebundeld in één abonnement afgenomen. In het derde kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-klanten met 37.000, oftewel 2,5 procent. In de afgelopen twaalf maanden werd bij Alles-in-1-abonnementen een stijging van 8,2 procent gerealiseerd. Op dit moment nemen 53,9 procent van de Ziggo-klanten een Alles-in-1-abonnement af.

    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Drie prominente Nederlanders gaan weer dagelijks de strijd met elkaar aan in deze wintereditie. Voormalig SBS-zenderbaas Tina Nijkamp (precies, degene die een post-it met het SBS-logo op haar tv plakte als ze naar RTL keek), comedian Edson da Graça en NPO Radio 2-dj Gijs Staverman bijten het spits af.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD WESTWORLD S2

      Chaos overheerst in dit volgende hoofdstuk over de geboorte van een nieuwe levensvorm. Dolores neemt de touwtjes in handen, terwijl Maeve haar eigen missie heeft. De net bevrijde hosts hebben een appeltje te schillen… Totaal TV mag de dvd van dit tweede seizoen van Westworld vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Santa Clause

    The Santa Clause
    Net5 om 20:30 uur
    Als de Kerstman per ongeluk van het dak van Scott's huis lazert, stemt Scott in voor één avond voor kerstman te gaan spelen, niet wetend dat dit zijn permanente baan gaat worden. Zelfs Tim Allen-haters zullen moeten glimlachen om zijn capriolen in deze bij vlagen hilarische familiefilm.