Ziggo helpt klanten met verhelpen storing

Ziggo, onderdeel van het Nederlandse mediabedrijf VodafoneZiggo, helpt klanten al langere tijd zowel via de telefonische klantenservice als via helppagina’s op internet. Het kabelbedrijf is nu begonnen met de actieve promotie van de helppagina op internet. Onderdeel van deze hulpdienst is een foutcodechecker. Als men de foutcode die bijvoorbeeld bij digitale tv in het beeldscherm verschijnt intoets, krijgt men automatisch instructies aangereikt om de fout mogelijk zelfstandig op te lossen. Ziggo is niet de eerste aanbieder in Nederland die dit doet. Onlangs bracht KPN nieuwe firmware voor de tv-decoder voor Interactieve TV uit waarbij foutcodes uitgebreider en duidelijker in beeld worden gebracht. Ook deze aanbieder geeft klanten via een hulppagina op internet instructies om zelf de storing te verhelpen.
WiFi
Een ander belangrijk onderdeel van de vernieuwde hulppagina van Ziggo is de problematiek rond de sterkte en de kwaliteit van het draadloze WiFi-netwerk dat standaard in de in bruikleen geleverde internetmodems aanwezig is. Omdat het aantal draadloze WiFi-netwerken in Nederland een vlucht heeft genomen, dient men zelf de beste instelling binnen het ontvangstgebied van het modem te selecteren. Daarbij is het aan te raden om het drukke 2,4 GHz frequentiespectrum te ontlopen en het WiFi-netwerk op te bouwen in het 5GHz frequentiegebied. Een uitleg hoe te bepalen welk WiFi-kanaal het beste gebruikt kan worden en hoe deze zelf in het eigen modem in te stellen, is op de Ziggo hulppagina te vinden.