Ziggo in de fout bij problemen Viaplay

Ziggo-klanten die bij het kabelbedrijf een Viaplay-abonnement afnemen, konden enkele dagen geen gebruik maken van de streamingdienst. Dit kon noch op de Ziggo-bruikleendecoders van Mediabox Next en Next Mini, noch op de apps van Viaplay zelf. Het moment van de storing kwam op een ongelukkig tijdstip vanwege het live uitzenden van het PDC WK Darts bij Viaplay.
Schuld
Viaplay wees direct al met de vinger richting Ziggo als schuldige voor de problemen. In eerste instantie stelde de klantenservice van Ziggo dat klagende klanten bij Viaplay voor een oplossing moesten aankloppen. Maar nu blijkt de lezing van Viaplay, dat de problemen zijn ontstaan na een wijziging in het abonneebestand bij Ziggo, de juiste te zijn. Ziggo heeft met een aanpassing de niet meer werkende Viaplay-accounts weer weten te activeren. Hierdoor kan het merendeel van de Ziggo-klanten die bij het kabelbedrijf een Viaplay-abonnement hebben weer van de streamingdienst gebruikmaken. Of Ziggo de klanten compenseert voor de storing is niet bekend.