1. Nieuws

    Ziggo in offensief tegen glasvezel

    Kabelbedrijf Ziggo voert op lokaal niveau campagnes om abonnees te weerhouden om van kabel naar glasvezel over te stappen. Kabelbedrijven als Ziggo verliezen hierdoor steeds meer klanten.
    Jarco Kriek
    17 januari 2013
    comments 0
    Ziggo in offensief tegen glasvezel
    Foto: ANP

    Kabelbedrijf Ziggo voert op lokaal niveau campagnes om abonnees te weerhouden om van kabel naar glasvezel over te stappen. Kabelbedrijven als Ziggo verliezen hierdoor steeds meer klanten.

    Zeker nu het tempo van het aanleggen van nieuwe glasvezelnetwerken in Nederland is opgevoerd, wordt er in Nederlandse huishoudens steeds vaker via glasvezel van internet- en tv-diensten gebruikgemaakt. Glasvezelexploitanten gaan zich nu ook steeds meer richten op het aanleggen van glasvezelnetwerken in grotere steden. Zo wil Reggefiber nog dit jaar beginnen met de aanleg van netwerken in Amsterdam en Den Haag.

    Ziggo in actie

    Ziggo heeft door de toenemende concurrentie van aanbieders van internet- en tv-diensten die van glasvezel gebruikmaken, besloten om op lokaal niveau campagnes te voeren om klanten te behouden. Adformatie schrijft dat onder het motto ‘Wat je al hebt, heb je niet nodig’ Ziggo in Amersfoort deze actie gestart is. Het kabelbedrijf maakt in advertenties in lokale media duidelijk dat uit onderzoeken van de Consumentenbond en TNO blijkt dat kabel en glasvezel veel op elkaar lijken. Hierdoor is volgens Ziggo een overstap niet nodig.

    Aannemersbord OLV kerk

    In het oog springend bij de lokale campagne in Amersfoort is een aannemersbord dat Ziggo bij de OLV kerk heeft geplaatst. Hierin wordt de zogenaamde bouw van een tweede kerktoren aangekondigd. Hiermee lijkt Ziggo te willen aangeven dat aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken – gelijk met de bouw van een tweede kerktoren – niet nodig is.

    ZiggokabelglasvezelReggefiberAmersfoortinternettelevisietelefonieAlles-in-1triple-playtriple play

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN THE BEACH BUM

      Moondog is een succesvolle dichter die zijn leven volgens zijn eigen regels leeft. Samen met zijn rijke vrouw is het leven één groot feest vol drugs en drank. Wanneer het noodlot plotseling toeslaat, moet hij zich echter herpakken en zich richten op zijn grote talent: schrijven. Totaal TV mag vijf keer twee kaarten voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP NOS Nederland Kiest: Slotdebat

    NOS Nederland Kiest: Slotdebat
    NPO 1 om 20:30 uur
    De dertien landelijke partijleiders duiken aan de vooravond van de Provinciale Staten verkiezingen de politieke boksring in om in duo's te debatteren over stellingen die ze zelf hebben meegenomen. denk hierbij vooral aan klimaat, klimaat en klimaat. Loting bepaalt wie er tegen wie uitkomt.

    TV-TIP Crocodile Dundee

    Crocodile Dundee
    RTL 7 om 20:30 uur
    Doldwaze humor rond de Australische komiek Hogan. De Amerikaanse journaliste Kozlowski vertrekt naar down under om de mythe rond de onverschrokken krokodillenjager Hogan te ontrafelen. Na diverse spannende avonturen haalt zij de onbehouwen primaat over naar de stadsjungle van New York te gaan, alwaar de naïeve Hogan zich staande moet houden tussen gierende autobanden, criminaliteit en prostitutie. Leuke avonturencomedy met veel vaart.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)