‘Ziggo informeert klanten onvoldoende’
Ondanks dat Ziggo enkele weken geleden het verdwijnen van de BBC-zenders BBC Four, CBBC en CBeebies aankondigde, zijn klanten verbolgen dat zij niet persoonlijk zijn geïnformeerd omtrent het verdwijnen van de zenders. Op sociale media en op internetfora laten klanten van het kabelbedrijf weten dat zij niet van het verdwijnen van de zenders afwisten. Ziggo communiceert wijzigingen in het zenderaanbod altijd via een speciale pagina op de eigen internetsite. Niet in alle gevallen worden klanten middels een persoonlijk schrijven of e-mail van aankomende wijzigingen op de hoogte gebracht.
Distributieovereenkomst
Het verdwijnen van BBC Four, CBBC en CBeebies komt door een nieuwe distributieovereenkomst die Ziggo met BBC heeft beklonken. Uit onderzoek blijkt volgens het kabelbedrijf dat klanten de zenders BBC One, BBC Two, BBC First, BBC Entertainment en BBC World News relevanter dan de verdwenen BBC-zenders vinden. Bij onderhandelingen van BBC over nieuwe distributieovereenkomsten met andere Nederlandse distributeurs wordt eveneens bekeken of het huidige zenderaanbod van BBC gewijzigd dient te worden. Enkele jaren geleden verwijderde KPN BBC Four en beide kinderzenders uit het zenderaanbod. T-Mobile biedt vooralsnog deze zenders aan klanten aan.
Wilt u naar BBC Four blijven kijken? Bekijk hier de mogelijkheid om dit eenvoudig te doen.
Ziggo-klanten die op de hoogte willen blijven van de laatste ontwikkelingen bij het kabelbedrijf kunnen het laatste nieuws bij Totaal TV volgen.