Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo informeert klanten over voordeligste tarieven internet

    VodafoneZiggo heeft verheugd gereageerd op de publicatie van Autoriteit Consument & Markt (ACM) naar aanleiding van een gehouden marktonderzoek.
    Jarco Kriek
    18 januari 2025
    comments 25
    Ziggo informeert klanten over voordeligste tarieven internet
    Foto Getty Images

    De toezichthouder komt tot het oordeel dat consumenten geld kunnen besparen als ze voor hun internetabonnement regelmatig van provider wisselen. Ook als de consument bij dezelfde provider blijft wordt aangeraden geen ‘slapende’ klant te zijn, maar na de contractvaste periode het abonnement opnieuw af te sluiten. Hierdoor kan een korting bij de internetprovider verkregen worden. Dit kan gedurende enkele maanden tientallen euro's korting en mogelijk ook gratis diensten zoals abonnementen van betaalzenders als ESPN Complet en Ziggo Sport opleveren. Dit is met goed onderhandelen niet alleen mogelijk bij Ziggo maar ook bij KPN, Odido en Delta.

     

    Netwerken

    VodafoneZiggo reageert bij monde van woordvoerster Selma Nederhoed tegen Totaal TV positief op de publicatie van ACM. “Vooropgesteld zijn we blij met de uitkomst dat de kwaliteit van vaste en mobiele telecomdiensten in Nederland hoog is. Daar zetten wij ons dagelijks voor in. Wat wij zien, zoals ook in het onderzoek naar voren komt, is dat er in de markt volop aanbiedingen zijn en er voldoende marktwerking is. Dat een grote groep klanten overstapt naar een ander pakket, maar tegelijkertijd ook een grote groep die tevreden is met wat hij heeft.”

     

    Het beste pakket

    Bij Ziggo wordt de klant volgens Nederhoed actief geadviseerd welk abonnement het best bij het verbruik van de individuele situatie past. “Een klant kan altijd overstappen naar een ander pakket binnen het huidige portfolio. Wij hebben de wettelijke verplichting onze klanten jaarlijks te informeren over hun contractstatus en de voordeligste tarieven voor hun dienst. We vinden het belangrijk dat het internet/tv/telefonie pakket goed past bij de behoefte van de klant. Mocht die behoefte afwijken van het huidige pakket dan is dit gemakkelijk aan te passen via MijnZiggo of door contact op te nemen met de klantenservice. Vanzelfsprekend gaan we de uitkomsten uit het onderzoek nader bekijken en wachten we daarbij ook het vervolgonderzoek af.”

    ZiggoVodafoneZiggointernetAutoriteit Consument & MarktACMconcurrentieonderzoek

    Reacties