‘Ziggo jaagt klanten zelf weg’

Bij Ziggo gaat de abonnementsprijs afhankelijk van het gekochte abonnement tot €7,75 per maand omhoog. Opvallend is dat de populairste abonnementen, waarbij Internet Complete wordt geleverd, het meest in prijs stijgen. En de hogere abonnementsvormen met Internet Max en Internet GIGA juist het minst. Dit zorgt ervoor dat het prijsverschil tussen Internet Complete en Internet GIGA kleiner wordt. Nog een ander opvallend feit is dat na de prijsverhoging op 1 juli abonnementsvormen met Internet Max en Internet GIGA dezelfde prijs hebben. Zoals het er nu uitziet gaat Ziggo de huidige klanten met Internet Max niet zelf proactief van Max naar GIGA omzetten. Dit moeten klanten zelf regelen.
Klantverlies
Emerce heeft na de aankondiging van de prijsverhoging bij Ziggo de meningen van klanten van het kabelbedrijf op een rijtje gezet. De conclusie is dat Ziggo de klanten zelf aan het wegjagen is. Daarbij wordt vooral gewezen op de goedkopere abonnementen die concurrenten als KPN, T-Mobile, Delta en Caiway via glasvezel aanbieden.